| کد خبر: 139393 |

◄ مروری بر وعده‌های دو ماهه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در سه ماه گذشته ( اول خرداد تا اول مرداد ماه امسال) چهار وعده داده است. مرور وعده‌های حمل‌ونقلی دو ماه گذشته مازیار حسینی نشان می‌دهد «افتتاح ترمینال جدید شرق در تابستان امسال» مهمترین وعده حسینی در این مدت بوده است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در دو ماه گذشته ( اول خرداد تا اول مرداد ماه امسال) چهار وعده داده است. مرور وعده‌های حمل‌ونقلی دو ماه گذشته مازیار حسینی نشان می‌دهد «افتتاح ترمینال جدید شرق در تابستان امسال»  مهمترین وعده حسینی در این مدت بوده است.

1- افتتاح و بهره‌برداری از پایانه جوانمرد قصاب؛ مهرماه 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان بازدید میدانی از مراحل پیشرفت عملیات عمرانی پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب زمان افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه بزرگ ترافیکی را مهرماه و پیش از بازگشایی مدارس اعلام کرد.

بر اساس گزارشی که تین نیوز 19 تیرماه به نقل از مهر منتشر کرد مازیار حسینی با حضور شهردار و مدیران ارشد منطقه 20  از  پایانه جوانمرد قصاب که با مساحت 43 هزار مترمربعی در مجاورت ایستگاه مترو جوانمرد با پیشرفت 60 درصدی در حال اجراست، بازدید کرد.

2- ورود ۶۶ واگن جدید و بازسازی شده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران؛ به زودی

به‌زودی ۶۶ واگن جدید و بازسازی شده (اورهال) به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده می‌شود.

مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این خبر را 16 تیرماه در حاشیه بازدید از کارخانه واگن‌سازی اعلام کرد.

وی گفت: مجموعه واگن‌سازی یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های شرکت متروست که ما می‌توانیم با اتکا به ظرفیت این کارخانه تولیداتی داشته باشیم که با محصولات روز دنیا کیفیتش برابری می‌کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از همشهری آنلاین، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که 1.9میلیون نفر روزانه از مترو استفاده می‌کنند که با احتساب میزان سفرهایشان می‌توان گفت که 3میلیون سفر روزانه با مترو انجام می‌شود، گفت: با زیرساخت‌های فعلی می‌توانیم میزان سفر را 2.5برابر افزایش دهیم اما نیازمند تزریق واگن‌های بیشتری هستیم و مطمئن باشید اگر تعداد واگن‌ها افزایش یابد مترو به‌دلیل حجم جابه‌جایی در ردیف پنج متروی برتر دنیا قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به‌زودی با حضور شهردار تهران 66 واگن وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود، گفت: دو رام قطار نوسازی شده که از آبگرفتگی متروی تهران باقی مانده بود، 2 رام قطار که به‌طور کامل اورهال شده و همچنین 2قطار دوطبقه و یک دستگاه لوکوموتیو وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند.

3- افتتاح ترمینال جدید شرق در تابستان امسال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیش بینی می‌کنیم در تابستان امسال ترمینال جدید شرق افتتاح شود و به تدریج تمامی شرکت‌هایی که در پایانه قدیم هستند به محل جدید منتقل شوند.

بر اساس خبری که تین‌نیوز 15 خرداد  به نقل از مهر  منتشر کرد مازیار حسینی همچنین اظهار داشت: با انتقال پایانه جدید شرق به محل جدید مشکلات آلودگی هوا و زیست محیطی این پهنه کاهش می یابد.

وی افزود: انتقال پایانه شرق از سه راه تهرانپارس به محل جدید یکی از خواسته های به حق مردم شرق تهران است که انجام این کار می تواند در ارتقای کیفیت زندگی و بهتر شدن شرایط زیست محیطی این پهنه تاثیرگذار باشد.

4-بهره‌برداری از تمام ایستگاه‌های خط هفت مترو تا پایان سال 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح هفت ایستگاه خط 7 مترو طی هفته آتی خبر داد.

تین‌نیوز 15 خرداد به نقل از ایسنا نوشت: مازیار حسینی در مورد آخرین وضعیت افتتاح ایستگاه‌های خطوط جدید مترو با بیان اینکه خط 7 متروی تهران از ورزشگاه تختی در شرق تهران شروع می‌شود و تا بزرگراه نواب ادامه دارد و از آنجا با یک تغییر حرکت به سمت شمال (به صورت (L) شکل طراحی شده است) و تا سعادت آباد امتداد می‌یابد، گفت: از آنجایی که این خط از عمق زیادی برخوردار است ما برای ساخت خط7، مجبور بودیم از یکی از سخت‌ترین لایه‌های زمین شناسی شهر تهران عبور کنیم و این کار را سخت می‌کرد و بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی و فرسودگی ساختمان‌هایی که در قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران وجود داشت، مشکلاتی را پیش روی ساخت این خط قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه حدود 22 کیلومتر از خط 7، با هفت ایستگاه در هفته آتی به بهره برداری می‌رسد گفت:ایستگاه میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، ایستگاه میدان محمدیه و در نهایت ایستگاه شهید محلاتی یا بسیج هفت ایستگاهی است که همزمان بهره‌برداری می‌شود.

حسینی بیان کرد: سایر ایستگاه‌های خط 7 آماده است اما حسب دستور شهردار تهران مبنی بر افتتاح 100درصدی ایستگاه‌ها تا نصب کامل پله برقی‌ها صبر خواهیم کرد تا این ایستگاه‌ها را به طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های باقی مانده تا پایان سال به بهره‌برداری می رسند، گفت: تمامی کارهای مربوط به انجام تست گرم و کنترل‌های مضاعفی که باید برای این خط با توجه به ویژگی هایی آن در نظر گرفته می شد، انجام شده و همکاران ما مشغول تمیزکاری این ایستگاه ها هستند و براساس زمان بندی افتتاح خواهد شد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.