| کد خبر: 137949 |

مباحث مطرح شده در شورا چک لیست پیش از بهره‌برداری مترو بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلات بیان شده در خصوص خط هفت مترو تهران، چک لیست پیش از بهره برداری مترو بود.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلات بیان شده در خصوص خط هفت مترو تهران، چک لیست پیش از بهره برداری مترو بود.

در پی تصمیم روز گذشته شورای شهر تهران در خصوص بازدید از خط 7 مترو به دلیل مشکلات بیان شده در صحن شورا، صبح امروز چهارشنبه اعضای شورای شهر متشکل از مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه، مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر و عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران به همراه مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار، ناصر امانی معاون پارلمانی شهردار و تمامی مسئولین، مشاوران و پیمانکاران مترو از این خط بازدید کردند.

چمران با اشاره به سلسله بازدید های انجام شده در زمان ساخت خط هفت مترو گفت: خط هفت مترو تهران یکی از مدرنترین و مکانیزه ترین خطوط مترو است و می توان آن را پیشرفته تر از سایر خطوط به حساب آورد که البته با پیشرفت تکنولوژی باید هم این پیشرفت وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 9 ایستگاه دیگر در این خط افتتاح نشده است ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر این ایستگاهها راه اندازی شوند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طول 27 کیلومتری خط 7 از اتوبان بسیج تا میدان بسیج سپس میدان کتابی و بعد میدان پونک گفت: این خط یکی از خطوط پرتردد مترو خواهد بود و امروز نیز حجم زیادی از مسافر را جابه جا می کند که امیدواریم تعداد بیشتری قطار وارد این خط شود.

چمران در تشریح بازدید انجام شده، تصریح کرد: این بازدید از میدان صنعت شروع شد و تا ایستگاه بسیج ادامه داشت و تمامی اشخاص هرگونه سوال در خصوص خط 7 را داشتند، پرسیدند و مسئولین مترو نیز با نشان دادن دقیق موضوعات و ارائه توضیحات کامل به پاسخ دادن به این سوالات پرداختند.

وی به بازدید از مرکز کنترل مترو خط هفت همزمان با بازدید از این خط اشاره کرد و ادامه داد: در این بازدید مسئولین مترو نشان دادند که چرا تمام ایستگاهها افتتاح نشده است، توضیحات لازم در خصوص هواکش های مترو بیان شد و راه اندازی هواکش ها و ضرورت راه اندازی دیگر هواکش ها به صورت عینی و حضوری توضیح داده شد ضمن اینکه تعداد پست های برق مورد نیاز و تعداد مورد بهره برداری نیز عنوان شد و بازدید از آن صورت گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه فکر نمی کند که سوالی بی پاسخ مانده باشد، افزود: اعضای شورای شهر هرگونه سوالی داشتند را مطرح کردند و هم مشاور و هم پیمانکار و هم معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران و هم مدیرعامل مترو و هم مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تمام موضوعات را پاسخ دادند.

چمران با اشاره به نامه خوانده شده در صحن شورای شهر تهران گفت: نامه خوانده شده در شورا نامه ای بود که مسئول بررسی مترو بنا به وظیفه ای که دارد آن را نوشته بود و به مواردی که پیش از افتتاح می بایست چک می شده و نواقص شناسایی شده اشاره کرده است این موضوع برای هر پروژه ای در جریان است و به پیمانکار برای برطرف کردن آنها پیش از افتتاح داده می شود.

وی با بیان اینکه خود شخصی که این نامه را تنظیم کرده بود در این بازدید در جمع تیم پاسخ دهنده مترو حضور داشت گفت: از جمله موارد مطرح شده در این نامه وجود نقص در سیستم برق، سیستم مخابرات و فیبر نوری بود که همه می دانیم تا سیستم برق قطار متصل نباشد اصلا قطار حرکت نمی کند و یا بدون سیستم مخابرات نمی توان قطار را کنترل کرد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: قطار نیز به مانند هواپیما دارای چک لیستی است و تا زمانی که موارد لازم مورد تائید قرار نگیرد اجازه حرکت به آنها داده نمی شود و اینگونه بازدید های کارشناسی بر همین اساس و برای شناسایی و برطرف کردن مشکلات و موضوعات بوده است.

چمران با بیان اینکه برخی موضوعات نیز بنا به شرایط و نیازهای خط تکمیل می شود تصریح کرد: موضوعی در خصوص عدم نصب دوربین ها مطرح شده بود که این نصب بر روی سوزن های که کار می کنند باید انجام شود در بازدید مشخص شد که این دوربین ها نصب شده است.

وی توضیح داد: با توجه به تعداد قطارها و سرفاصله قطارها هم اکنون دو سوزن در حال فعالیت در این خط هستند که دوربین ها بر روی این دو سوزن نصب شده اند و در صورت افزایش ظرفیت خط همزمان با راه اندازی سوزن های بعدی دوربین های آن ها نیز وارد سیستم می شوند و ورود آنها پیش از راه اندازی سوزن ها ضرورتی ندارد. همچنین دوربین داخل ایستگاهها و داخل تونل ها نیز به همین گونه و بر اساس نیاز عمل می شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص هواکش های خط 7 متر نیز اظهار داشت: بین هر دو ایستگاه در این خط یک هواکش تعبیه شده است و راه اندازی آنها بر اساس نیاز انجام شده است.

چمران افزود: تعداد هواکش های نصب شده هم بر اساس تعداد کم رفت و آمد قطارها در حال حاضر محاسبه شده است و با افزایش تعداد مسافرت ها هواکش های دیگر نیز وارد مدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ایده آل سرفاصله حرکت قطار ها برای ما ۲.۵ دقیقه است افزود: با توجه به زیاد بودن سرفاصله حرکت قطارها هم اکنون سیستم ها بر همین اساس و حتی برای سرفاصله هایی کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند که البته با ورود ناوگان و کاهش زمان سرفاصله حرکت قطار ها این سیستم ها ارتقا یافته و برای شرایط استفاده تنظیم می شوند.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: حرکت قطار و مسافر گیری در مترو باید شرایط اولیه ای را داشته باشد و تا این شرایط فراهم نشود مترو قادر به حرکت نخواهد بود.

چمران در خصوص ایمنی خط 7 مترو تهران تصریح کرد: ایمنی به موضوع استاندارد باز می گردد و حوادث جایگاه دیگری دارند.

وی تاکید کرد: آن استانداردی که می بایست در خط 7 رعایت می شد، رعایت شده است این درحالی است که امروز خواسته شد تا مشاور و پیمانکار، استانداردهای رعایت شده را در قالب لیستی امضا کرده به مترو بدهند-هرچند که این کار را پیش از این کرده اند- و به شورای شهر تهران نیز ارائه کنند چرا که آنها مسئول هستند و باید به مترو پاسخگو باشند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوعاتی که در شورای شهر تهران توسط برخی اعضا بیان می شود اشاره کرد و گفت: بیان سخنان در جایگاه شورای شهر موضوع ساده ای نیست و واکنش هایی را در بین مردم به همراه دارد از این روی اعضا نباید پیش از انجام مراحل دقیق کارشناسی موضوعات را در صحن فریاد بکشند.

چمران در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه بحث های فنی مطرح شده در خصوص خط 7 مترو از سوی برخی از اعضای شورا باعث دلواپسی شهروندان در این خصوص شده بود، جا دارد به منظور دلجوئی از شهروندان فهیم تهرانی از آنها عذرخواهی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.