| کد خبر: 137831 |

بهسازی باند فرودگاه پارس آباد همچنان در انتظار همت مسئولان و بخش خصوصی

پروژه تعریض و بهسازی باند فرودگاه پارس آباد از بهمن سال 91 آغاز شده و علی رغم قول یکساله مسئولین برای اتمام این طرح هنوز بعد از گذشت 5 سال پروازهای این فرودگاه دایر نشده است.

تین نیوز

پروژه تعریض و بهسازی باند فرودگاه پارس آباد از بهمن سال 91 آغاز شده و علی  رغم قول یکساله مسئولین برای اتمام این طرح هنوز بعد از گذشت 5 سال پروازهای این فرودگاه دایر نشده است.

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: صرفنظر از زمین فرودگاه که توسط شرکت کشت و صنعت مغان به شرکت هواپیمایی کشور واگذار گردیده، قطعا هزینه و زمان کمتری برای احداث یک فرودگاه جدید در پارس آباد به جای بازسازی اساسی و توسعه فنی و کارشناسی انجام گرفته صرف می شد.
 
صمدی از هزینه اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به این منظور خبر داده و افزود: باند قدیمی فرودگاه بطول ۳ کیلومتر و عرض ۳۰ متر و فقط دارای یک لایه آسفالت با مقاومت کم صرفا برای هواپیماهای سبک و ملخ دار طراحی و استفاده می شد که از سال گذشته با اختصاص ۳ هزار تن قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات مورد نیاز، این باند به شکل فنی و کارشناسی به عرض ۶۰ متر و اجرای ۳ لایه آسفالت ارتقاء یافته و انواع هواپیماهای ای تی آر ، فوکر، ام دی و ایرباس در این فرودگاه می توانند پروازهای خود را انجام دهند.
 
وی استریپ سازی و آسفالت کامل اپرون و تاکسی وی و بازسازی و توسعه ترمینال فرودگاه، محوطه سازی و حصار کشی کامل فرودگاه و تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و حتی توسعه شبکه برق رسانی و زیرسازی و آسفالت راه دسترسی فرودگاه که توسط بنیاد مسکن در حال اجرا می باشد را از دیگر اقدامات اساسی صورت گرفته با تلاش شبانه روزی مشاورین و پیمانکاران و مسولین فرودگاه استان و شهرستان طی 2 سال اخیر عنوان کرد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرودگاه پارس آباد ، نخستین و قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل می باشد که در سال 1352 تاسیس و در سال 1381 از شرکت کشت و صنعت مغان جدا و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور شد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.