| کد خبر: 137787 |

ورود 3 فروند بالگرد جدید به ناوگان هلال احمر در سال جاری

سرپرست جدید مرکز امداد و نجات هوایی هلال احمر گفت: ناوگان امداد هوایی هلال احمر بسیار مجهز است و می‌توانم بگویم که جزو یکی از بهترین ناوگان‌های هوایی دنیا است.

تین نیوز

سرپرست جدید مرکز امداد و نجات هوایی هلال احمر گفت: ناوگان امداد هوایی هلال احمر بسیار مجهز است و می‌توانم بگویم که جزو یکی از بهترین ناوگان‌های هوایی دنیا است.

کاپیتان سید علی خمیسی پس از انتخاب به عنوان سرپرست مرکز امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حدود 19 سال است که خلبان رسمی هلال احمر هستم و دکترای خلبانی دارم.  تا کنون هم 1600 ساعت پرواز با بالگرد را ثبت کرده‌ام. مدت‌ها رئیس ایمنی امداد هوایی بودم و در سمت‌های دیگری نیز سابقه فعالیت دارم. حالا هم دستور دادند در این پست جدید انجام وظیفه کنم.

سرپرست جدید مرکز امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر در مورد وضعیت این ناوگان اظهار کرد: ناوگان امداد هوایی هلال احمر بسیار مجهز است و می‌توانم بگویم که جزو یکی از بهترین ناوگان‌های هوایی دنیا است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی جمعیت هلال احمر،  تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در هر 31 استان ناوگان هوایی هلال احمر مستقر باشد که این کار را با خرید بالگرد و ورود خلبان‌های جدید انجام خواهیم داد .

کاپیتان خمیسی عنوان کرد: اگر خدا بخواهد در تلاش هستیم تا با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم از نیروهای داخل خود هلال احمر به عنوان نیروهای پروازی و فنی استفاده کنیم و به آنها آموزش بدهیم تا در آینده نیازهای هلال احمر توسط خود آنها تامین شود.

سرپرست مرکز امداد و نجات هوایی با اشاره به طرحی برای درآمدزایی از ناوگان هوایی هلال احمر اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با هماهنگی دولت از ظرفیت‌های ناوگان هوایی برای کمک به دولت و همین‌طور  درآمدزایی استفاده کنیم. ما می‌توانیم با قراردادهایی که با دستگاههای مختلف همچون سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها منعقد می‌کنیم،‌ در موارد نیاز به آنها کمک کنیم.

وی در تشریح این ایده گفت: ما از ظرفیت بالگردهایمان ابتدا برای ماموریت‌هایی که به عهده جمعیت گذاشته شده است استفاده می‌کنیم و در زمان‌هایی که بالگردها روی زمین هستند برای برنامه‌های امدادی مانند آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، اطفای حریق، شیلات و گشت دریایی از بالگردها استفاده کنیم. با این شیوه هم درآمدزایی برای هلال انجام می‌شود و می‌توانیم هزینه‌ها را تامین کنیم و هم اینکه در هزینه‌های دولت صرفه جویی می‌شود و به جای قرارداد بستن با شرکت های خصوصی می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند. چنین کاری در راستای اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد.

خمیسی با اعلام اینکه امسال سه فروند بالگرد به ناوگان هلال اضافه می‌شود، گفت: در حال حاضر 26 فروند بالگرد در 24 استان کشور مستقر هستند. در بعضی از استان‌ها به صورت ثابت یک بالگرد وجود دارد و در بعضی دیگر از استان‌ها بالگردها به صورت 15 روزه، مستقر می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.