| کد خبر: 137780 |

تصمیم گیری شجاعانه با جوان شدن کابینه

وبلاگ مسعود خوانساری-ویژگی هایی که وزرای انتخابی باید داشته باشند، شایسته سالاری، جوانگرایی، پاسخگویی به انتظارات مردم، حاکمیت قانون، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات و مسئولیت پذیری است.

تین نیوز

وبلاگ مسعود خوانساری-ویژگی هایی که وزرای انتخابی باید داشته باشند، شایسته سالاری، جوانگرایی، پاسخگویی به انتظارات مردم، حاکمیت قانون، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات و مسئولیت پذیری است.

دولت یازدهم تا کنون توفیقات خوبی داشته است. از بین بردن و حل کردن خطاهای دولت نهم و دهم زمان زیادی می‌برد، اما دولت توانسته با اعمال سیاست های درست تا اندازه ای بی ثباتی را برطرف کند و آرامش نسبی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.

انتخابات ۲۹ اردیبهشت نقطه عطفی در کشور بود که نشان داد مردم به آینده امید دارند. رای بالای مردم انتظارات را افزایش داده است. دولت فعلی چه در بعد خارجی و چه در بعد داخلی شرایط ویژه و خاصی دارد. این دولت دارای سرمایه اجتماعی است.

دولت می تواند از این سرمایه اجتماعی به عنوان ابزار اصلی برای چالش ها استفاده کند و اگر از این سرمایه استفاده نکند با مشکل در آینده رو به رو می شود.انتظار می رود دولت جدید بتواند اعتماد جامعه را بیش از پیش جلب کند و در این راستا چیدمان کابینه جدید بسیار موثر است.»

چیدمان کابینه بسیار مهم است. ویژگی هایی که وزرای انتخابی باید داشته باشند، شایسته سالاری، جوانگرایی، پاسخگویی به انتظارات مردم، حاکمیت قانون، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات و مسئولیت پذیری است. در دولت اول و دوم بعد از اتقلاب میانگین سنی وزرا ۳۸ الی ۳۹ سال بود اما در حال حاضر میانگین سنی به ۶۲ سال رسیده است. به نظر می رسد دولت باید به سمت جوانگرایی وزرای خود حرکت کند.

 از طرف دیگر یکی از مشکلاتی که به دولت گرفته می شود، شجاعانه تصمیم نگرفتن است که اگر کابینه جوان شود، تصمیم گیری ها نیز شجاعانه خواهد شد. وزرای کابینه باید به اقتصاد آزاد، رقابتی بودن فضا و باور به بخش خصوصی توجه کنند.

انتظار می رود دولت جدید رسیدگی به بحران بانکی و نرخ سود بالا، بهبود فضای کسب و کار و رقابتی کردن آن، تعیین تکلیف نرخ ارز، بهبود ناکارآمدی دولت، از بین بردن فساد سیستمی و قیمت گذاری صحیح انرژی را به عنوان اولویت های اساسی در دستور کار خود قرار دهد.

 در روزهای اخیر شاهد اتفاق بسیار بزرگی در کشور بودیم. اولین قرارداد نفتی پس از برجام امضا شد. ویژگی های مهم این قرارداد حضور توتال در پارس جنوبی است. این موضوع باعث می شود سهم برداشت ایران در آینده از قطر پیشی بگیرد.

استقلال عمل فرانسه و دیپلماسی خوب ایران در امضای این قرارداد موجب شد تهدیدات آمریکا تاثیری بر نگذارد. از طرف دیگر یکی از ویژگی های این قرارداد انتقال تکنولوژی به کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.