| کد خبر: 137779 |

جانشین فرمانده کل سپاه:

امنیت مطلوب فرودگاه‌های کشور نتیجه تعامل ناجا و سپاه است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پلیس و سپاه باید با ارتباط متقابل و تقویت بنیه عملیاتی خود بتوانند در حفظ امنیت فرودگاه‌ها به عنوان یک جزء مهم از هویت ملی کشور مؤثر و موفق باشند. به یقین، امنیت مطلوب فرودگاه‌های کشور نتیجه تعامل ناجا و سپاه است.

تین نیوز

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پلیس و سپاه باید با ارتباط متقابل و تقویت بنیه عملیاتی خود بتوانند در حفظ امنیت فرودگاه‌ها به عنوان یک جزء مهم از هویت ملی کشور مؤثر و موفق باشند. به یقین، امنیت مطلوب فرودگاه‌های کشور نتیجه تعامل ناجا و سپاه است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ سردار حسن سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین همایش مشترک فرماندهان سپاه و پلیس فرودگاه های کشور که با شعار «سپاه و پلیس مظهر اقتدار، امنیت پایدار و آرامش فرودگاه‌های کشور» و به میزبانی سپاه حفاظت هواپیمایی و محوریت "حج تمتع سال 96" برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای امنیتی جدیدی ایجاد شده است، این فضا را انعکاس تغییر و تحولات عرصه سیاسی در سطح منطقه و جهان و همچنین بازتاب موفقیت‌های بزرگ اسلام و شکست‌های جبهه استکبار دانست .

وی افزود: موفقیت‌های نظام و انقلاب از یک سو و شکست‌های استکبار از سوی دیگر، موجب ایجاد همگرایی در جبهه دشمنان انقلاب شده است .

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تامین امنیت برای کشورها، موضوع لحظه‌ای نیست، تاکید کرد: گروه‌های تکفیری در منطقه به سرعت در حال از دست دادن جغرافیای تحت تسلط خود هستند و سعودی‌ها نیز درکشور یمن متوقف شده‌اند و این اتفاقات نوید پیروزی‌های بزرگ در آینده نزدیک را می‌دهد .

این مقام ارشد سپاه با تاکید بر اینکه "امنیت؛ یک شاخص مهم، اعتبار جهانی و جزء هویت یک ملت و شاخصه مهم کارایی نظام سیاسی به شمار می‌رود" تصریح کرد: در این میان امنیت "هوانوردی" موضوعی مهم و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که یک اتفاق کوچک در آن جنبه بین‌المللی پیدا می‌کند .

وی ادامه داد: فرودگاه‌های یک کشور نماد آن کشور و نخستین نقاطی هستند که در معرض دید جهانیان قرار می‌گیرند و البته فرودگاه ها اولین نقاطی هستند مورد تهدید دائم گروه‌های تروریستی نیز قرار می گیرند. پس ما نیازمند توجه بسیار جدی به مقوله امنیت فرودگاه ها هستیم .

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: با وجود دشمنان فراوان،امنیت در بخش هوانوردی کشور به خوبی وجود دارد و یکی از رازهای موفقیت آن وحدت و همدلی موجود در میان نیروی انتظامی و سپاه است، چراکه این نیروها دارای دیدی ژرف بوده، به کوچکترین مسائل توجه می‌کنند .

وی نظارت دقیق، دستورالعمل‌های مناسب، ایجاد فضای پشتیبانی، رفتار حرفه‌ای و اخلاق مداری را در میان نیروهای امنیتی فرودگاه یک ضرورت دانست و تاکید کرد: پلیس و سپاه باید با ارتباط متقابل، آموزش جدی، اعتماد به نفس و تقویت بنیه عملیاتی خود بتوانند در حفظ امنیت فرودگاه‌ها به عنوان یک جزء مهم از هویت ملی کشور مؤثر و موفق باشند .

این مقام مسئول با بیان اینکه نظم در نظام هوانوردی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل سپاه ، پلیس، شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها همه باید بیشترین نظم را داشته باشند .

سردار سلامی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه امنیت پرواز و ایمنی با هم پیوستگی دارند و همه باید تلاش داشته باشند تا با بهره‌گیری از تجربیات داخلی و جهانی، همدلی و نظم، امنیت موجود در هوانوردی را حفظ کنند، ازتلاش‌ها و زحمات سردار "حسن مهری" فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و سردار "صفرعلی موسوی" فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در تامین امنیت فرودگاه‌های کشور قدردانی کرد .

وی در پایان با اشاره دستگیری و متلاشی شدن چندین گروهک تکفیری در مناطق جنوب و شرق کشور از زحمات نیروی انتظامی در جریان مقابله با حملات تروریستی به حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.