| کد خبر: 137775 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ بخشی از فعالیت‌های دریایی خصوصی‌سازی می‌شوند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش دیگری از مشاغل دریایی در بنادر، خصوصی‌سازی خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخشی از مشاغل دریایی در بنادر، خصوصی‌سازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سعیدنژاد در بیست‌وهشتمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه دریا بسیاری از فعالیت‌ها به صورت امانی انجام می‌شود.

او با اشاره با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مدل‌های جدیدی برای واگذاری این فعالیت‌ها به بخش خصوصی طراحی کنیم افزود: در بخش اول این مدل، قرارداد سه ساله با سه شرکت مختلف به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در این راستا تجهیزات لایروبی متعلق به سازمان بنادر به شرکت نگین سبز سپرده شد. همچنین عملیات یدک‌کشی و راهنمایی از جمله فعالیت‌هایی است که به همین شکل انجام می‌شد.

سعیدنژاد تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم گرفته تا این نوع کسب‌کارها خصوصی‌سازی شوند و بر همین اساس برای عملیات لایروبی قراردادهای ۳ساله منعقد شد که پس از آن تغییرات لازم اعمال و در نهایت کلیه تجهیزات لایروبی به بخش خصوصی منتقل و خدمات از سوی سازمان خریداری می‌شود.

در ادامه این نشست محمد راستاد، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: در راستای رقابت‌پذیری بنادر از سال گذشته پروژه آزادسازی خدمات دریایی آغاز شد.

وی افزود: در این راستا یکی از جنبه های مهم این است که کل زنجیره خدمات بندر توسعه یابد تا منجر به کاهش هزینه تمام شده کالا شود.

راستاد تصریح کرد: اگر بنادر را از زاویه سنتی نگاه کنیم مفهوم رقابت‌پذیری قابل تحقیق نیست اما در نگاه مدرن که بنادر یکی از حلقه‌های لجستیک محسوب می‌شوند، باید سهم قابل توجهی در کاهش هزینه تمام شده کالا و کشتی داشته باشند.

راستاد گفت: بر این اساس خدمات آزادسازی بنادر با مطالعات گسترده و کارشناسی آغاز و چارچوب و دستورالعمل‌ها نهایی شد.

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که خدمات یدک کشی و پهلودهی ارائه می دهند ارزیابی و مطابق با توانمندی‌هایشان رتبه‌بندی می‌شوند و متناسب با رتبه به‌دست آمده این قابلیت را دارند که در بنادر فعالیت کنند.

راستاد اظهار کرد: اگرچه شرکت‌ها مستقیما با کشتیرانی‌ها در ارتباط هستند اما نقش حاکمیت سازمان بنادر همچنان محفوظ است.

وی درباره عملیات راهنمایی گفت: کماکان جنبه حاکمیتی سازمان بنادر حاکم است و چارچوب فعلی ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی همچنین با اشاره به تحریم قطر تقویت ترانشیپ را یکی از برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: در هر حال باید ترانشیپ را تقویت کنیم و شرایط کنونی که قطر متحمل شده نیز می‌تواند فرصتی باشد تا با تقویت این بخش علاوه بر بهره‌وری اقتصادی، بندر شهیدرجائی نیز به عنوان یک بندر مهم مورد اقبال و توجه بیشتری قرار بگیرد.

سعیدنژاد علاوه بر این، با اشاره به سخنان محمد مختاری درباره مستندسازی تجربه دوران تحریم تصریح کرد: این حرف کاملا درست است و باید این تجربه مستندسازی شود. چراکه علاوه بر مستندنگاری یک دوره مهم در ایران، این تجربه می‌تواند در شرایط احتمالی مشابه راهکارهای مهمی را پیش پای ما قرار دهد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.