| کد خبر: 137702 |

گرمابی مطرح کرد:

افزایش رقابت‌پذیری قطعات‌خودرو ساخت‌داخل درصورت اعمال استاندارد بر واردات

عضو کمیسیون صنایع و معادن، گفت: اعمال سخت‌گیرانه نظارت بر کیفیت قطعات وارداتی خودرو باعث بالا رفتن قیمت قطعه وارداتی و در نتیجه رقابت پذیری تولید داخلی می‌شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن، گفت: اعمال سخت‌گیرانه نظارت بر کیفیت قطعات وارداتی خودرو باعث بالا رفتن قیمت قطعه وارداتی و در نتیجه رقابت پذیری تولید داخلی می‌شود.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص واردات بی‌رویه قطعه خودرو توسط واردکنندگان، اظهار داشت: تولید کنندگان خودرو نظارت‎‌های لازم را بر تولید و کیفیت قطعات ساخت داخل را دارند تا قطعه‌های تولیدی استاندارد‌های لازم را داشته باشند و همین امر موجب بالا رفتن کیفیت قطعات شده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل مناسبی روی قطعه های خودرو وارداتی توسط واردکنندگان به کشور وجود ندارد، گفت: به دلیل پایین بودن قیمت قطعات چینی در بازار واردکنندگان اقلب قطعه‌های مورد نیاز کشور را از چین وارد می‌کنند این پایین بودن قیمت پایین بودن کیفیت را نیز به‌همراه دارد.

گرمابی با اشاره به اینکه در واردات قطعه‌های خودرو استانداردهای سخت‌گیرانه اعمال نمی‌شود، اضافه کرد: مشکل اصلی در واردات کالا در عدم اعمال استانداردهای لازم است که باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان ملی می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد، خاطرنشان کرد: اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه بر واردات قطعه خودرو باعث می‌شود واردکنندگان به دنبال واردات کالاهای با کیفیت می‌روند که همین مسئله باعث افزایش قیمت قطعه وارداتی و در نتیجه رقابت پذیری تولید داخلی را به همراه خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.