| کد خبر: 137696 |

سردار اشتری در جمع خبرنگاران؛

خودروی بدحجابان متوقف می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس طبق قانون ضابط قضایی است گفت خودروی بدحجابان متوقف می‌شود

تین نیوز

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس طبق قانون ضابط قضایی است گفت خودروی بدحجابان متوقف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر ، فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه بازرسان نامحسوس پلیس راهور گفت: در خصوص خودروسازها از سال‌های گذشته موضوعاتی مطرح و تأکید شده و خودروها باید استانداردسازی شوند و خودرویی را به مردم تحویل بدهند که جنبه‌های ایمنی در آنها رعایت شده باشد از این رو به تمام خودروسازها هم به صورت مکتوب و هم حضوری دیدار و گفتگو داشتیم و موارد ایمنی خودروهای داخلی اعلام شده است. امیدواریم روند همکاری پلیس و خودروساران بیش از پیش رعایت شود.

وی گفت: نیروی انتظامی وظایفش را در حد و حدود قانون انجام می‌دهد در بحث صدور برگ سبز از سوی پلیس راهور در زمان نقل و انتقال خودرو از مجلس کتبی سؤال پرسیده شد و خوشبختانه پاسخش هم اعلام شد ما در ناجا دنبال این هستیم که مردم کارشان را سریع تر و بدون مشکل تر انجام بدهند آخرین مکتوبه‌ای که برای ما آمده است صراحتاً تأکید کرده است که کاری که پلیس در زمینه نقل و انتقال خودرو انجام می‌دهد درست است.

سردار اشتری درادامه دربارهٔ ترافیک همیشگی جاده جالوس به ویژه در پایان هفته‌ها و ایام تعطیلات گفت ظرفیت جاده چالوس بسیار محدود است و در ایام تعطیلات چند برابر ظرفیتش میزبان مسافران است بارها این کم عرض بودن جاده چالوس به مسوولان اعلام شده است پلیس راهور به صورت موقت جاده را یک طرفه می‌کند و کارهای ضربتی را در این زمینه انجام می‌دهد اما این کارها مقطعی است عزیزان ما در وزارت راه باید به جاده چالوس و حجم وسیع مسافرانی که در آن تردد می‌کنند نظارت کنند و برای حل معضل ترافیکی آن چاره‌ای درست بیندیشند.

وی در پاسخ به سؤالی دربارهٔ اینکه ایا خودرو حریم خصوصی است یا خیر گفت هر جا که مامورما درخواست مدارک یا ورود به جایی را کرد باید یا حکم داشته باشد یا لباس مخصوص پلیس را داشته باشد و کارت شناسایی نیز ارایه بدهند این مورد به همکارانمان تأکید شده است. پلیس طبق قانون کارش را انجام می‌دهد و به بحث‌های سیاسی کاری ندارد تمام تلاش پلیس این است که شهروندان امنیت و آرامش بیشتر داشته باشند. اگر تخلفی جایی تنجام بشود خودرو متوقف می‌شود.

سردار اشتری با اشاره به راه ندازی سامانه موبایلی بازرسان نامحسوس پلیس راهور گفت خیلی از مسیرها دوربین ندارند از این رو مأموران از طریق این سامانه سریع تخلفات را اعلام می‌کنند این سامانه سرعت عمل را بالا می‌برد و دقت نظر کارشناسان را هم بالا می‌برد همه اطلاعات آن ثبت می‌شود و قابل دسترسی برای مراجع قضایی است بازرسان راهور اموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند و در صورتی که شکایتی از آنها ثبت بشود و تأیید شود از همکاری آنها با مجموعه ملیس ممانعت به عمل می‌آید.

اشتری دربارهٔ دریافت گواهینامه از سوی مشمولان غایب نیز گفت قانون به ما دستور داده که فرد باید به سربازی برود و بعد گواهینامه دریافت کند در حال حاضر ما ز مجلس لستعلام کرده‌ایم و نظری اعلام شده لست که این نظریه باید به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال بشود و از طریق ستاد به ما اعلام شود سازوکارهایی وجود دارد که در صورت ابلاغ بلافاصله نسبت به اجرای قانون اقدام خواهیم کرد

فرمانده ناجا گفت: مأمور پلیس ضابط قانونی است هر گونه هنجار شکنی و بد حجابی در داخل خودرو با بر برخورد قانونی از سوی مأموران برخورد لازم انجام می‌شود

وی دربارهٔ مالباختگان و حادثه دیدگان حادثه پلاسکو نیز گفت: پلیس در حفظ جان و مال مردم نهایت تلاش خودش را به کار می‌بندد در مورد پلاسکو چون مورد خیلی خاص است تا زمانی که جایی برای کسبه در نظر گرفته شود ما از اموال این دسته از مغاره داران اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.