| کد خبر: 137454 |

منطقه ویژه اقتصادی پیام را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی توصیه می‌کنم

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات، منطقه ویژه اقتصادی پیام را مناسب ترین مکان جهت ایجاد شهرک شیلات و کشاورزی دانست و گفت که دولت پیگیر راه اندازی منطقه آزاد گمرکی در کشور است.

تین نیوز

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات، منطقه ویژه اقتصادی پیام را مناسب ترین مکان جهت ایجاد شهرک شیلات و کشاورزی دانست و گفت که دولت پیگیر راه اندازی منطقه آزاد گمرکی در کشور است.

حسن صالحی روز یکشنبه در دیدار با سعید زرندی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به نشست رئیس جمهوری با تجار، برای رفع مشکلات آنها در حوزه تجارت بین الملل، اظهارکرد: با حمایت دولت، سازمان توسعه تجارت ایران پیگیر راه اندازی منطقه آزاد گمرکی است که اجرایی شدن آن نوید برقراری ارتباط مطلوب اقتصادی ایران با کشورهای منطقه اوراسیا را می دهد. 

وی در ادامه منطقه ویژه اقتصادی پیام را بستر مناسبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی برشمرد و گفت: برای رشد و توسعه این منطقه باید مشکلات و موانع تملک اراضی حل شود. 

وی با اشاره به نقش اداره امور اراضی و دیگر دستگاه های مرتبط برای رفع مشکل مالکیت زمین های متعلق به پیام، افزود: اداره جهاد کشاورزی ضمن اعلام آمادگی همکاری برای رفع این مشکل پیگیر برگزاری جلسات با حضور دستگاه های مرتبط با محوریت منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد شد. 

رئیس سازمان شیلات با اعلام آمادگی برای معرفی سرمایه گذاران داخلی و خارجی و امضای تفاهم نامه جهت ایجاد شهرک شیلات و کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی پیام ، این منطقه را به لحاظ وجود فرودگاه بین المللی مناسب ترین مکان جهت «هاب» ارسال محصولات کشاورزی و شیلات ایران به کشور های منطقه اوراسیا دانست. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز در این دیدار به تشریح برنامه های توسعه ای بیست گانه شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت. 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مدیران، تعیین راهبردها و برنامه ریزی اجرایی جهت توسعه بیشتر است، گفت: با هدف تحقق برنامه های اجرایی و گسترش ظرفیت، امکانات و نوع فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام وظایف اهداف و افق چشم انداز منطقه مورد بازبینی قرار گرفته و به منظور فعال نمودن و استفاده بیشتر از توانمندی های موجود، برنامه های توسعه ای در قالب 20 طرح، تحت عناوین فاوا، زیرساخت، امور اقتصادی، سرمایه گذاری و هوانوردی در نظر گرفته شد. 

وی همچنین با اشاره به وجود معظلات منطقه ، بخصوص وجود مرکز دفن زباله حلقه دره در مجاورت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی آن را عاملی بازدارنده در توسعه تجارت داخلی و خارجی، گسترش تبادلات اقتصادی در منطقه بیان کرد و افزود: با پیگیری های مکرر مجموعه هیئت مدیره در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار و مدیران استانی برگزار می شود، این مساله مطرح و در حال پیگیری جهت تعیین تکلیف است. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.