| کد خبر: 137436 |

ادامه جریانی که موجب افزایش فساد در بازار خودرو می شود

شورای رقابت به جای افزایش به جریان حاشیه قیمت در بازار ورود کند

تین نیوز

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران معتقد است که با تصمیم اخیر شورای رقابت در افزایش قیمت تعدادی از خودرو، تاکنون بازار خودرو با تغییر چندانی در قیمت ها مواجه نشده است این در حالی است که همچنان حاشیه قیمت بر بازار خودرو حاکم است و به نظر می رسد با موافقت شورا با افزایش قیمت ، ضمن ادامه حاشیه قیمت در بازار ، بیش از هر چیز مصرف کننده داخلی متضرر خواهد شد.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در شرایطی که ماههاست شاهد ایجاد حاشیه قیمت در بازار خودرو هستیم انتظار می رفت شورای رقابت پیش از هرگونه موافقت با درخواست خودروسازان و افزایش قیمت برخی از خودروها ، بررسی دقیقی نسبت به وضعیت کنونی بازار خودرو و حاشیه قیمت خودروهای زیر 45 میلیون می نمود و سپس در این زمینه تصمیم گیری می نمود.

وی در ادامه مشکل اصلی بازار خودرو را دو نرخی شدن قیمت اغلب خودروها دانست و گفت : باید در این زمینه تصمیمی گرفته شود و جلوی سیر افزایش قیمت در بازار گرفته شود بی شک با عرضه مناسب خودرو به بازار ، شاهد دو نرخی شدن قیمت ها نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیریت عرضه در اختیار شرکتهای خودروساز است، افزود : متاسفانه به دلیل عرضه نامناسب و قطره چکانی ماههاست بازار خودروهای داخلی با حاشیه قیمت همراه است.

وی گفت : نحوه قیمت گذاری خودروها در شرایطی که نظارتی بر جریان عرضه به بازار وجود ندارد مطمئنا هیچ تاثیری بر مدیریت قیمت و رفع انحصار در بازار نخواهد داشت به طوری که امروز بواسطه عدم نظارت بر بازار هر روز شاهد افزایش حاشیه قیمت در بازار خودرو هستیم جریانی که نه تنها هیچ منفعتی برای مصرف کننده ندارد بلکه بیشتر بر ایجاد فساد در بازار ، دامن خواهد زد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در ادامه به اخرین قیمت خودروها در بازار اظهار داشت : در حال حاضر قیمت پژو پارس TU5 در بازار با قیمت 41 میلیون و 500 میلیون است در حالی که قیمت نمایندگی 37 میلیون و 700 است ، همچنین قیمت تندر 90 E2 طی هفته گذشته تاکنون حدود 500 هزار تومان کاهش قیمت داشته اما همچنان در بازار اختلاف قیمت دارد به طوری که با وجود نرخ مصوب 38 میلیون و 670 هزار ، هم اکنون در بازار با قیمت 39 میلیون و 500 معامله می شود.

موتمنی تاکید کرد : در این هفته همچنین قیمت پژو 405 اس ال ایکس نیز با اختلاف حدود یک میلیون با قیمت کارخانه ، حدود 32 میلیون و 400 در بازار خرید و فروش می شود ، ضمن اینکه قیمت سمند SE نیز در شرایطی که قیمت کارخانه 28 میلیون است در بازار 28 میلیون و 900 هزار معامله می شود  این در حالی است که همچنان اختلاف قیمت ها در بازار تعدادی از خودروها ادامه دارد به طوری که قیمت سمند EF7 در بازار با اختلاف حدود یک میلیون 32 میلیون و 300 خرید و فروش می شود.

وی گفت : همچنین قیمت سمند سورن با موتورتوربو تیپ دو که در کارخانه 38 میلیون و 700 است با اختلاف 2 میلیون 300 در بازار 41 میلیون معامله می شود همچنین قیمت پراید 111 با وجود اختلاف قیمت در بازار 21 میلیون و 700 خرید و فروش می شود ضمن اینکه قیمت تندر90 پارس خودرو که در کارخانه 38 میلیون و 700 است با اختلاف بیش از 3و نیم میلیون در بازار به 42 میلیون و 300 رسیده است این در حالی است که قیمت تندر پارس با چراغ جدید نیز با اختلاف بیش از دو میلیون، هم اکنون در بازار حدود 43 میلیون خرید و فروش می شود.

وی همچنین اختلاف قیمت رنو ساندرو دنده ای را در بازار دو میلیون و 300  اعلام کرد و گفت : هم اکنون قیمت این خودرو در بازار به 46 میلیون و 500 هزار رسیده است همچنین مدل اتومات این خودرو با افزایش قیمت طی هفته اخیر به 53 میلیون و 700  در بازار رسیده است.

وی افزود : قیمت ساندرو استپ وی نیز که در کارخانه 54 میلیون است با اختلاف حدود 8 میلیون هم اکنون در بازار مدل سفید آن به 62 میلیون و رنگ مشکی آن حدود 63 میلیون معامله می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.