| کد خبر: 137376 |

سهم 50 درصدی شهرداری در پروژه مترو در مدت 4 سال تامین می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:قرارداد تامین منابع مالی خط دوم قطار شهری اصفهان با اختصاص 1500 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی وابسته به بانک شهر در بودجه سال 95 دیده شد و در شهریور ماه 1395 قرارداد شهرداری با بانک شهر منعقد گشت.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:قرارداد تامین منابع مالی خط دوم قطار شهری اصفهان با اختصاص 1500 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی وابسته به بانک شهر در بودجه سال 95 دیده شد و در شهریور ماه 1395 قرارداد شهرداری با بانک شهر منعقد گشت.

رضا امینی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: در سال 94 اعتباراتی به خرید 110 دستگاه اتوبوس شهری اختصاص یافت که 27 دستگاه از ابتدای سال وارد خط سامانه تندرو شهری و 80 دستگاه در هفته گذشته به شهرداری تحویل داده شده است.

وی افزود: 30 دستگاه باقی مانده نیز طی ماه جاری به شهرداری اصفهان تحویل داده خواهد شد و 350 دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌رانی اصفهان اضافه خواهد شد که طبیعتاً بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوس رانی را به همراه خواهد داشت.

امینی در ادامه با اشاره خط دوم متروی اصفهان گفت: قرارداد تامین منابع مالی خط دوم قطار شهری اصفهان با اختصاص 1500 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی وابسته به بانک شهر در بودجه سال 95 دیده شد و در شهریور ماه 1395 قرارداد شهرداری با بانک شهر منعقد گشت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: سهم 50 درصدی شهرداری اصفهان در این پروژه از طریق 1500 میلیارد تومان در مدت 4 سال تامین می‌شود تا با اقدام به موقع شهرداری اصفهان خطوط دوم قطار شهری اصفهان روی خطوط ریل قرار گیرد.

امینی با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده برای نظام بانکی افزود: دولت باید برنامه‌ای جامع برای صدور مجوز موسسات و همچنین نظارت بر عملکرد آنها داشته باشد. هفته گذشته بیشتر مدیران اقتصادی کشور اذعان ‌کردند که نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند زیرا یکی از ضربه‌هایی که به تولید و اشتغال کشور زده شده نرخ‌های سرسام آورد سود بانکی بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شاهد برخی بی مهری‌ها از موسسات و بانک‌ها هستیم که آن هم انصاف نیست، مانند بانک شهر که سرمایه گذار اولیه آن شهرداری بوده و به سختی توانسته جایگاه خود را در شبکه بانکی حفظ کند اما با اظهار نظر برخی سیاسیون با مشکل مواجه می‌شود.

امینی ادامه داد: بانک‌هایی با ارائه خدمات از بخش تولید و کشاورزی و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف حمایت می‌کند که نباید مورد بی مهری واقع شوند و باید تلاش کرد در هنگام رکود اقتصادی با مشکل مواجه نشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.