| کد خبر: 137375 |

انتقاد از مدیریت سوله های بحران/وضعیت ایمنی خط 7 مترو

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، از نحوه مدیریت سوله های بحران و تغییر کاربری و واگذاری آنها، انتقاد کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، از نحوه مدیریت سوله های بحران و تغییر کاربری و واگذاری آنها، انتقاد کرد.

 رحمت الله حافظی در نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، گفت: ابلاغ سیاست های کلی سلامت و محیط زیست در سال های گذشته و شکل گیری کمیسیون سلامت در شورای شهر تهران نشان می دهد که هدف گذاری ما برای تشکیل این کمیسیون ضروری و مهم بوده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تشکیل کمیته های تخصصی و کارگروه های متعدد اقداماتی را در راستای سلامت شهروندی انجام داده است.

حافظی به سلامت آب شرب تهران اشاره کرد و گفت: در سال 94 تذکراتی را در این زمینه ارائه کردیم و به دستگاه ها و سازمان های مربوطه هشدار دادیم که البته آن زمان مورد تکذیب قرار گرفت، اما ما ایستادگی کردیم و در نهایت در سال 95 این تهدید جدی شهروندان مرتفع شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: یک نماینده چه در مجلس و چه در شورا وظیفه دارد نمایندگی خود را که از طرف مردم بوده به نحو احسن و مطلوب انجام دهد و نباید از چیزی هراس داشته باشد.

وی تصریح کرد: قانونگذار در بند 22 ماده 55 قانون شهرداری ها مقابله با صنایع آلاینده را تاکید کرده است، بطوریکه سه کارخانه ارتو، کارخانه شن و ماسه در منطقه 18 و روغن نباتی قو به رغم اینکه 20 سال پیش حکم پلمپ آنها صادر شده بود، اما به فعالیت خود ادامه می دادند که با پیگیری کمیسیون سلامت به فعالیت آنها خاتمه داده شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای چهارم بازدیدها و جلسات مستمر و مداومی از سازمان ها، شرکت ها و مناطق با اولویت جنوب شهر انجام و از مشکلات شهروندان مطلع شدیم که موارد یاد شده با همکاری شورایاران مرتفع شد.

حافظی افزود: با توجه به برگزاری پنجمین دوره انتخابات، بازدیدهای کمیسیون سلامت به دلیل شائبه نبودن این بازدیدها با انتخابات حدود شش ماه قبل از برگزاری انتخابات متوقف و بعد از انتخابات نیز بازدیدها ادامه پیدا کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: کمیسیون سلامت در حوزه های مختلف از جمله بوستان ها و موضوع پسماند مکاتبات زیادی با معاونت خدمات شهری طی یک سال گذشته داشته است و الحق آقای یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران تعامل خوبی با کمیسیون سلامت در جهت رفع مشکلات داشته است.

وی با انتقاد از جابه جایی برخی از مصوبات و عدم اجرای آنها از سوی مدیریت شهری و همچنین ناایمن بودن خط هفت مترو و تذکرات پی در پی در این زمینه اظهارکرد: ما نمایندگان مردم هستیم و سوال حق هر نماینده ای است و مسئول نیز باید جواب قانع کننده ای را برای موضوعات مختلف داشته باشد.

حافظی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در کمیسیون سلامت و به ویژه کمیته ایمنی مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت، شناسایی ساختمان های ناایمن در شهر تهران بود که در ادامه 7 هزار ساختمان که از لحاظ ایمنی پرخطر، کم خطر و میانه خطر بودند شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: با شناسایی ساختمان های ناایمن، مکاتبات لازم با دستگاه های دولتی و خصوصی آغاز شد و موارد ناایمن به آنها تذکر داده و از آنها خواسته شد که به موارد اشاره شده رسیدگی کنند.

حافظی گفت: از جمله نامه هایی که برای ساختمان های ناایمن زده شده است می توان به سازمان هایی از جمله سازمان خصوصی ایران، سازمان تبلیغات، کمیته امداد و مدیریت بحران اشاره کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه این نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت سوله های بحران در شهر تهران گفت: در این زمینه نیز با توجه به گزارشات مبنی بر تغییر کاربری برخی از سوله های مدیریت بحران و حتی واگذاری برخی از سوله ها به سازمان های دیگر مکاتبه ای با شهردار تهران صورت گرفته است، اما هنوز پاسخی داده نشده است.

وی افزود: ما طبق قانون منتظر پاسخ شهرداری خواهیم بود و بعد از آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهارامیدواری کرد: موضوع سوله های بحران در شورای پنجم مورد توجه اعضای شورا قرار بگیرد.

حافظی در ادامه با اشاره به درگیری خود در جلسه اخیر با برخی از مدیران و معاون شهردار تهران گفت: این درگیری لفظی در ادامه تذکر بنده به ناایمن بودن خط هفت مترو بوده است که متاسفانه دوستان ما در شهرداری با بنده که نماینده مردم در شورا هستم، درگیر شدند.

وی گفت: در این بازدید قرار بود بنده نیز از کمیسیون سلامت حضور پیدا کنم که متاسفانه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تغییری را در زمان بازدید لحاظ کرد و این تغییر را نیز به من اطلاع نداده و دو عضو از شورا از کمیسیون حمل و نقل در این بازدید شرکت کردند.

حافظی با تاکید مجدد بر اینکه همچنان اعتقاد دارد که خط 7 مترو ناایمن است، گفت: اگر شهرداری اصراری بر ایمن بودن این خط دارد، شهردار تهران شخصا ایمن بودن این خط را تضمین کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: گزارشی که بنده از خط 7 مترو داشته ام گزارشی است که از مدیران سطح بالای شهرداری بوده و بالطبع افراد کمتری از این گزارش مطلع هستند، ضمن اینکه گزارش در تاریخ 21 خرداد 96 بوده است.

وی با بیان اینکه ما با هیچکس دعوا و جنگی نداریم، گفت: دوستان ما در شهرداری اگر اصرار بر ایمن بودن خط 7 مترو دارند، نقشه تونل ها را بیاورند و تک تک هواکش های تاسیساتی را به ما نشان دهند تا مشخص شود که این ایستگاه با 7 کیلومتر فاصله با ایستگاه بعدی، آیا ایمن هست یا خیر.

حافظی اظهارامیدواری کرد: مدیران و معاونان شهرداری تهران به جای فرافکنی، پاسخ لازم را به سئوالات نمایندگان بدهند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین به موضوع انتصاب افراد در مجموعه شهرداری در سطح معاونین، مدیران و شهرداران مناطق اشاره کرد و گفت: در ابتدای شورای چهارم این موضوع در دستور کار قرار گرفت که در ادامه از مسیر منحرف و از دستور کار خارج شد.

وی در ادامه با انتقاد مجدد از مصوبه برج باغات گفت: به رغم اینکه برخی از اعضا اعتقاد دارند که این مصوبه در راستای حمایت از باغات بوده، اما باید گفت با اجرای این مصوبه بسیاری از باغات تخریب شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: ما انتظار داشتیم در مدیریت شهری موضوعات شفاف و روشن بیان شود و با مفاسد و رانت خواری ها مبارزه شود.

حافظی گفت: با حضورم در شورای چهارم و با همین شیوه و روش کار خود را آغاز کردم و نمی توانستم چشم بر تخلفات ببندم که با این کار به رای مردم خیانت می شد.

وی گفت: با توجه به فضای شورای چهارم یا باید استعفا می دادم، یا توجهی به تخلفات نمی کردم و تخلفات را منعکس نمی کردم که در نهایت بنده تصمیم گرفتم که در مقابله با تخلفات و رانت خواری ها بایستم و موضوعات را از طریق شبکه های مجازی و رسانه ها در اختیار مردم قرار بدهم.

حافظی گفت: بنده هیچ نگاه سیاسی به مسائل نداشته و هیچ وابستگی به گروه های سیاسی و حزبی نداشته و ندارم و حتی زمانی عنوان می شد که بنده به گروه پایداری وابستگی دارم که همه این موارد تکذیب شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: بنده قبل از حضور در شورای شهر هیچ جلسه و نشستی را با قالیباف نداشته ام و تنها یک بار آن هم در زمان ریاست مسجدجامعی جهت پیگیری یک موضوع در دفتر شهردار حاضر شدم و در واقع هیچ شناختی از شهردار تهران نداشته ام.

وی در ادامه به دلایل انصراف خود از کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: دلایل متعددی برای این موضوع داشتم، ولی دلیل اصلی کسالت خانواده ام بود که سه ماه قبل از انتخابات و به واسطه فشارهای رسانه ای، این بیماری شدت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.