| کد خبر: 137330 |

◄ مشکلات عدیده پیش‌روی رانندگان ناوگان جاده‌ای

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیات اجرایی خانه کارگر معتقد است در شرایط فعلی، فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای به خصوص در بخش مسافری با انبوهی از مشکلات مواجه هستند.

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیات اجرایی خانه کارگر معتقد است در شرایط فعلی، فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای به خصوص در بخش مسافری با انبوهی از مشکلات مواجه هستند.

به گزارش تین‌نیوز، مختار داوودی در یک گروه تلگرامی مربوط به رانندگان و بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به بیان برخی مشکلاتی که فعالان این بخش با آن مواجه‌اند پرداخت و گفت: رانندگان ناوگان جاده‌ای با مشکلات زیادی در حوزه‌‌های پلیس راه، ستاد سوخت، شرکت‌های بیمه،  دارایی، تامین اجتماعی،  شرکت‌های سازنده خودرو، شهرداری، ستاد مبارزه با قاچاق و حتی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مواجه هستند.

وی با بیان برخی از این مشکلات، اظهار داشت: ستاد سوخت هیچ امتیازی برای حمل‌ونقل عمومی قایل نیست و 90 درصد پایانه‌ها جایگاه سوخت ندارند و رانندگان همیشه با قطعی سهمیه مواجه هستند. همچنین اگر به خارج از کشور بروند در حالی‌که هزینه بلیت مسافر طبق تعرفه و به ریال اخذ شده ولی جریمه سوخت برمبنای کشور مقصد و دلار است. 

این فعال حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: شرکت‌های بیمه‌ای باوجودی که مبلغ هنگفتی از رانندگان دریافت می‌کنند به بهانه‌های مختلف از تعهدات خود سر باز می‌زنند به‌طور مثال قیمت سیستم کولر اتوبوس نزدیک به 20 میلیون تومان است اما اگر به پلی برخورد کند بیمه هیچ مبلغی نمی‌دهد. 

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیات اجرایی خانه کارگر تاکید کرد: همچنین ادارات دارایی با وجود ‌آن‌که می‌دانند اتوبوس مصرفی بوده و سال به سال بی ارزش شده و روبه زوال است و ارزش افزوده‌ای ندارد باز پول خود را می‌گیرند. 

وی گفت: در مورد تامین اجتماعی هم با وجود آن‌که رانندگان در دسته کارگران قرار دارند اما از  بسیاری حقوق کارگری محرومند از جمله این‌که بیمه بیکاری ندارند درصورتی‌که رانندگان امنیت شغلی نداشته و هرلحظه امکان دارد دفترچه رانندگی‌شان رسید شود.

داوودی اظهار داشت: همچنین کارگر می‌تواند برمبنای هفت برابر حقوق، به‌صورت پلکانی بیمه پرداخت کند ولی رانندگان از این امتیاز محرومند. 

به گفته این فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای،  شرکت‌های سازنده خودرو نیز هیچ تعهدی به مشتری ندارند و شهرداری‌ها نیز فقط عوارض دریافت می‌کنند بدون آن‌که به خود بقبولانند نسبت به این عوارض تعهداتی دارند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیات اجرایی خانه کارگر  افزود: وضعیت اتوبان‌ها هم  نامناسب و پر از دست‌انداز و موج است و در عوارضی‌ها نیز از یک نفر نیرو استفاده می‌شود که معطلی و اتلاف وقت را به‌دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ستاد مبارزه با کالای قاچاق نیز همه مسایل را به راننده ربط می‌دهد و شاهد جریمه‌های میلیونی و زندان برای رانندگان هستیم درصورتی که مالک و قاچاقچی بار زده‌اند. 

داوودی خاطرنشان کرد: تنها راه حل این مشکلات نیز پیگیری از طریق نهادهای قانونی از جمله مجلس شورای اسلامی و رایزنی انجمن‌ها با نهادها و سازمان مربوطه است. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    سلام . میخواستم بدونم مسئولین برای طعرفه ترانزیت کالا از طریق ترکمنستان که حمل ونقل ما رو فلج و کار ماشینهای خارجی را رونق داده بعد از گذشت یک سال کاری کردند ؟