| کد خبر: 137321 |

کشتیرانی دریای خزر 108 میلیارد ریال سود تقسیم کرد

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: شرکت کشتیرانی دریای خزر برای حفظ منافع سهامداران نسبت به ورود به بازارهای جدید اقدام کرده است.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: شرکت کشتیرانی دریای خزر برای حفظ منافع سهامداران نسبت به ورود به بازارهای جدید اقدام کرده است.

 
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، کاپیتان مهرداد باقری‌نژاد پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی گزارشی از فعالیت این شرکت در سال مالی 94 و 95 را ارائه و اظهار کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر در سال 95 به واسطه رویدادهای سیاسی و واقعیت‌هایی که در منطقه حاکم بود دچار چالش‌هایی شد اما این شرکت با فائق آمدن به مشکلات روند فعالیت خود را طی کرد.
 
وی به تاسیس شرکت کشتیرانی نوح نبی در سال 65 در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: با فروپاشی شوروی سابق در سال 68 شرکت کشتیرانی دریای خزر با نخستین کشتی در دریای خزر فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 71 شرکت نوح نبی به شرکت کشتیرانی دریای خزر تغییر نام داد.
 
مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر ادامه داد: با آغاز فعالیت منطقه آزاد انزلی شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان تنها ناوگان ملی کشور در دریای خزر فعالیت خود را در این منطقه آغاز کرد و هم اکنون با سرمایه فعلی 1080 میلیارد ریال مشغول فعالیت است.
 
وی به مراکز فعالیت بنادر داخلی شرکت کشتیرانی دریای خزر اشاره کرد و گفت: این شرکت در راستای تولید و اشتغال با بنادر داخلی چون بنادر انزلی، آستارا، امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار و با بنادر خارجی چون آستراخان روسیه و باکو آذربایجان فعالیت دارد.
 
کاپیتان باقری‌نژاد تعداد کشتی‌های موجود در کشتیرانی دریای خزر را 23 فروند ذکر و گفت: این تعداد کشتی با تناژ بین دو هزار و 200 تا 6 هزار و 600 تن با ظرفیت در مجموع 95 هزار تن مشغول فعالیت است.
 
وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی خرید دو دستگاه کشتی تانکر برای فعالیت در حمل و نقل کالا آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت حمل شناور و کاهش هزینه‌های عملیاتی کشتی‌ها و بهره‌وری 20 برابری از ظرفیت حمل کالا اقدام‌ات جدی صورت گرفته و در حال انجام است.
 
وی افزایش 39 درصدی در حمل کانتینر و سهم 90 درصدی از بازار منطقه‌ را جزو اقدامات شرکت کشتیرانی دریای خزر نسبت به سال 94 برشمرد و گفت: عمده کالای وارداتی آهن آلات، چوب، و... است.
 
مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از افزایش درآمد این شرکت در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و گفت: 18 درصد سود عملکرد نسبت به سال 94 داشتیم و شرکت کشترانی دریای خزر برای حفظ منافع سهامداران نسبت به ورود به بازارهای جدید «کراس تردینگ» اقدام کرده است.
 
به گزارش خبرنگار مانا کشتیرانی دریای خزر سود تقسیمی هر سهم سال 95 را 10 تومان اعلام کرد که در مجموع این شرکت مبلغ ده میلیارد و 800 میلیون تومان بین سهامداران تقسیم می کند.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.