| کد خبر: 137301 |

نعمت احمدی در گفت‌وگو با تین‌نیوز :

◄ شهردار تهران معادل بودجه یک وزارتخانه بدهی بالا آورده

یک حقوقدان از عدم تحقق اهداف شهر انسان محور طی دوازده سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

یک حقوقدان از عدم تحقق اهداف شهر انسان محور طی دوازده سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نعمت احمدی با اشاره به این مطلب که شهر باید با منابعی که تولید می‌کند اداره شود، اظهارداشت: چنان‌چه بودجه با فروش شهر صورت بگیرد، این‌گونه تلقی می‌شود که سرمایه فرزندان خود را امروز هزینه کرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، با ابراز تاسف از این‌که، بیشتر فروش تراکم در بخش‌های ارزشمند بوده است، تصریح کرد: احداث برج‌ها در کوچه‌‍‌های کم عرض، و سخت شدن تردد ساکنان اطراف برج‌ها علیرغم صراحت طرح جامع شهری، یکی از مصادیق بارز نقض حقوق شهروندی و ساخت شهری انسان محور است که توجهی به آن نشده است.

احمدی با بیان این مطلب که «شهرداری تهران علاوه بر فروش تراکم بیش از 62 هزار میلیارد بدهی به بار آورده است»، افزود: عددی که از آن یاد شد، معادل بودجه یک وزارتخانه پرکاری است که وظیفه سنگین را در سطح کشور برعهده دارد و باقی ماندن آن برای شهردار بعدی دغدغه‌ای است برای فردی که قرار است پس از  این سکاندار مدیریت شهر باشد.

این حقوقدان با تاکید بر این نکته که قطعا شهردار بعدی ناگزیر از فروش شهر به منظور تامین منابع اداره شهر خواهد شد، ابراز داشت: شهردار تهران پیش از فروش تراکم با این حجم باید نیم نگاهی به نحوه اداره کلان‌شهرهای دنیا داشت تا، بدهی 62 هزار میلیاردی یادگار دوران مدیریت وی نبوده باشد.

وی با اشاره به این مطلب که، البته نباید منکر برخی اقدامات شهرداری بود اما، مدیریت شهری در دوازده سال گذشته، به منظور خودنمائی شهر را به روی زمین انتقال داد و نمونه بارز آن ساخت پل و تونل صدر است، که یکی از مناطق خوب تهران را به دو بخش شمالی و جنوبی با کوچه‌های تنگ و باریک و مشکل ساز برای عابران بدل کرده است.

احمدی با تاکید بر این مهم که، به این نحوه عملکرد نمی‌توان اداره شهر اطلاق کرد، گفت: ناهمگونی موجود در شهر و کمبود وسایل نقلیه عمومی، هر بیننده را غمگین می‌سازد، زیرا، کاهش تردد بر روی زمین و انتقال حمل‌ونقل عمومی به زیرزمین یکی از راهکارهایی است که شاید نشاط را به شهر بازگرداند.

به گفته این کارشناس حقوقی، با توسعه ساخت بزرگراه‌ها در تهران اما، نه تنها استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی کاهش پیدا نکرد که اقبال بیشتر نیز به آن صورت گرفت که این مهم، برخلاف سیاست‌های شهر انسان محوری است که سال‌ها از آن سخن گفته شد.

وی اشاره‌ای هم داشت به عدم موفقیت شهردار در تحقق شعار «تهران شهری انسان محور» و افزود: صد البته که تحقق این مهم در دوره شهردار بعدی نیز ممکن نیست زیرا، منابع سرمایه‌ای شهر سال‌ها است که پیش فروش شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.