| کد خبر: 136832 |

صادرات کالا در بندر جاسک افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنراز تخلیه و بارگیری بیش از 10هزار تن کالا در بندر جاسک در سه ماهه اول سال خبر داد.

تین نیوز
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنراز تخلیه و بارگیری بیش از 10هزار تن کالا در بندر جاسک در سه ماهه اول سال خبر داد.

محمد محسنی با اشاره به اینکه بندر جاسک یک بندر چند منظوره است و تحت نظر بندر شهید باهنر اداره می شود، گفت: پس از پیگیری های فراوان و همچنین ارائه راهکارهای عملی برای رونق بنادر شرق هرمزگان، زیرساخت های مناسبی از سوی سازمان بنادر در این منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات قابلیت های خوبی به دنبال داشت که از جمله آن می توان به رشد 15 درصدی درآمد بندر جاسک و رونق چشمگیر فعالیت های صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد.
محسنی با اشاره به عملکرد قابل قبول بندر جاسک در فصل بهار سال 96 خاطرنشان کرد: طی سه ماهه امسال، در مجموع حدود 10هزار و 800 تن کالا در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به افزایش 111درصدی حجم محموله های صادراتی در این بندر گفت: طی این مدت، 10 هزار و 556 تن کالا عمدتا میوه و تره بار به خارج از کشور صادر شد که مقصد اصلی آنها عمان بوده است.
به گفته وی، در این مدت همچنین 218 تن کالا نیز وارد این بندر شد.
این مقام مسؤول با اشاره به تردد 12 فروند شناورهای فلزی، 291 فروند شناور صیادی و 91 فروند شناور باری در این بندر، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تردد شناورهای باری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد و تردد شناورهای فلزی 20 درصد افزایش داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر همچنین بیان کرد: ازابتدای سال جاری تاکنون، بیش از یکهزار و 777 دستگاه کامیون حامل بار صادراتی، وارداتی و شیلاتی به این بندر تردد داشته است که رشد 78درصدی در این رابطه به ثبت رسید.
محسنی در پایان از انجام هشت عملیات جستجو و نجات دریایی در آب های دریای عمان واقع در محدوده شهرستان جاسک طی مدت یاد شده خبر داد.
لازم به ذکر است، بندر ﺟﺎﺳﮏ ﺑﺎ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه ﺗﺠﺎﺭﯼ، ﺻﯿﺎﺩﯼ ﻭ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﺮﻕ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪه ﻭ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺍﺩﺍﺭه ﺑﻨﺎﺩﺭ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﻧﻮﺭﺩﯼ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﺎﻫﻨﺮ ﺍﺩﺍﺭه ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﻋﻤﺪه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ این بندر، ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﺗﺮه ﺑﺎﺭ ﻭ ﺩﺍﻡ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ.
ﺑﻨﺪﺭ جاسک ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ 26 ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭ 11 ﻫﮑﺘﺎﺭ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﭘﺴﮑﺮﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ۶ﻫﮑﺘﺎﺭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﻮﺩ.
گفتنی است، ﺁﺑﺨﻮﺭ ﺍﺳﮑﻠﻪ های ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه در حال حاضر ۲,۵ ﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﻬﻠﻮﮔﯿﺮﯼ شناورهای فلزی، ﻟﻨﺞ ﻫﺎﯼ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﻭ ﺻﯿﺎﺩﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ و پس از انجام لایروبی، عمق آن به ۴.۷ متر افزایش می یابد. با این بستر مناسبی برای پذیرش شناورهای بزرگ تر فراهم می شود.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.