| کد خبر: 136815 |

راه آهن اردبیل- میانه در ایستگاه آخر /تعهد دولت به پرداخت اعتبارات پروژه تا ماه آینده

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نشست مشترک مجمع نمایندگان استان اردبیل و رئیس کمیسیون عمران مجلس با محمدباقر نوبخت، گفت: این جلسه برای تخصیص به موقع بودجه پروژه راه‌آهن اردبیل و تکمیل هر چه سریع تر آن برگزار شد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نشست مشترک مجمع نمایندگان استان اردبیل و رئیس کمیسیون عمران مجلس با محمدباقر نوبخت، گفت: این جلسه برای تخصیص به موقع بودجه پروژه راه‌آهن اردبیل و تکمیل هر چه سریع تر آن برگزار شد.

صدیف بدری از نشست مشترک عصر روزگذشته (دوشنبه 12 تیرماه) مجمع نمایندگان استان اردبیل و رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تخصیص به موقع بودجه پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مصوبات و تعهدات جلسه مذکور افزود: در طول سال 95 و از زمان سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تا پایان خرداد ماه 96 و با پیگیری های مجمع نمایندگان مبلغ 43 میلیارد تومان پول به پیمانکاران و مشاوران پروژه راه آهن اردبیل- میانه پرداخت شده در صورتی که اعتبار مصوب 28 میلیارد تومان بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: همچنین مقرر شد ظرف یک ماه آینده تخصیص مناسب و قابل توجه از محل اعتبارات(از ردیفهای مختلف پیش بینی شده و مصوب مجلس و بازار سرمایه) سال 96 پروژه راه آهن اردبیل-میانه تخصیص و به پیمانکاران پرداخت شود.

بدری با بیان اینکه طبق مذاکرات انجام شده مقرر شد حداکثر تا اواسط مهرماه سال جاری جلسه و بازدید حاضران این جلسه از محل راه آهن اردبیل میانه صورت بگیرد تا از روند اجرایی پروژه و نحوه پرداخت به پیمانکاران به صورت میدانی اطلاع حاصل شده و نسبت به رفع مشکلات پروژه تصمیم گیری شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پروژه راه آهن اردبیل جزو پروژه اول ریلی کشور برای وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 96 منظور شده و در تمام مراحل تخصیص و پرداخت پول باید در اولویت باشد تا انشاالله ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با پیگیری مجمع نمایندگان استان اردبیل و با عنایت به سفر کمیسیون عمران و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در سال ۹۵، تخصیص و پرداخت کل اعتبارات عمرانی استان اردبیل 136 درصد در این سال انجام شده است.

بدری با اشاره به مصوبات دیگر جلسه مذکور گفت: در جلسه مذکور مقرر شد در اسرع وقت مجوز ماده 23 برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در اردبیل توسط سازمان برنامه و بودجه و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بخش دیگری از جلسه مجمع نمایندگان استان اردبیل با نوبخت، افزود: در این جلسه مقرر شد پروژه های بزرگراه اردبیل-سرچم و نمین-آستارا برای تامین اعتبار مناسب به پیوست یک بودجه کشور انتقال داده شوند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.