| کد خبر: 136783 |

۲ هزار واگن در خطوط متروی شهر تهران نیاز داریم

مازیار حسینی معاون عمرانی شهرداری تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران؛ گزارشی را از وضعیت خطوط مترو تهران ارائه داد.

تین نیوز

مازیار حسینی معاون عمرانی شهرداری تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران؛ گزارشی را از وضعیت خطوط مترو تهران ارائه داد.

معاون عمرانی شهرداری تهران دربارهٔ آخرین وضعیت خطوط متروی تهران گفت: مترو را می‌توان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست. در حوزه صنعت مترو؛ شهر تهران در بین کلان شهرها پیش قدم است. در حال حاضر حدود 190 کلومتر مترو زیر پای مسافر داریم و 115 ایستگاه به مردم خدمات رسانی می‌کند.

حسینی با بیان اینکه مترو تهران جزو ده مترو برتر دنیا است؛ ادامه داد:حداقل روزانه یک میلیون و نهصد هزار نفر وارد خطوط مترو می‌شوند و تا پایان امسال می‌توانیم با افزایش ناوگان جزو پنج مترو برتر دنیا باشیم.

به گفته او، سال گذشته اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی از مترو تهران تقدیر کرد. حسینی اظهار داشت: ما همزمان در حال ساخت 100 کیلومتر هستیم و در مقیاس کاری که در حوزه ساخت و ساز انجام می‌شود بیشترین حجم ساخت و ساز در شهر تهران انجام می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری تهران دربارهٔ آخرین وضعیت خطوط مترو گفت:در این خط بیست و هفت کیلومتر و 22 ایستگاه خواهیم داشت. از فردا جهشی در سرفاصله قطارها خواهیم داشت و این فاصله را به 35 دقیقه خواهیم رساند؛ و تلاش می‌کنیم در نیمه دوم امسال این خط را به وضعیت نرمال نزدیک می‌کنیم.

او همچنین دربارهٔ خط هشت مترو که از فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر جدید پرند کشیده می‌شود توضیح داد: طول این خط 52 کیلومتر است و حدود 35 کیومتر آن با چهار ایستگاه توسط مترو ساخته شده است.

او ادامه داد: خط شش نیز یکی از خطوطی است که به دلیل برخی از مسائل و کارهایی که در آن انجام شد با کیفیت و نوآوری‌ها خط ویژه‌ای است. البته خط چهار و خط دو مترو نیز در حال توسعه است.

به گفته مازیار حسینی به دلیل اتفاقاتی که در خط هفت مترو افتاده این خط یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های عمرانی شهری کشور بود. این خط از زیر تمام خطوط متروی تهران رد می‌شود که البته از نظر پدافند غیرعامل حسن این خط محسوب می‌شود اما از این نظر که بخش جنوبی آن یک خط شرقی-غربی است و از کاسه آبرفت تهران رد می‌شود کار را بسیار سنگین می‌کند. این در شرایطی است که ما باید از زیر خانه‌هایی رد می‌شدیم که بیش از 50 سال قدمت داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.