| کد خبر: 136764 |

رشد 54درصدی درآمد بندرشهیدرجایی در سال95/کشف 250 تن مواد مخدر با ایکس ری های جدید

دشتانی با بیان اینکه گمرکات کشور در سال 95 با 19 هزار میلیارد تومان درآمدزایی بعد از نفت رتبه اول را دارد، گفت: با افزایش ایکس ری ها در بندر شهید رجایی رقمی در حدود 250 تن مواد مخدر در سال گذشته کشف شده است.

تین نیوز

دشتانی با بیان اینکه گمرکات کشور در سال 95 با 19 هزار میلیارد تومان درآمدزایی بعد از نفت رتبه اول را دارد، گفت: با افزایش ایکس ری ها در بندر شهید رجایی رقمی در حدود 250 تن مواد مخدر در سال گذشته کشف شده است.

علیرضا دشتانیبا اشاره به فعالیت های گمرک بندر شهید رجایی ، گفت: این بندر در سال 95 بالغ بر 12 هزار میلیارد و 267 میلیون تومان درآمدزایی داشته که این رقم در قیاس با سال 94 که درآمد این بندر 7هزار میلیارد و 267 میلیون تومان بوده 54 درصد رشد را تجربه کرده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی ، با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی با 19هزار میلیارد تومان رتبه اول درآمدهای دولتی را بعد از نفت به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سازمان مالیاتی با 18 هزار میلیارد تومان سومین جایگاه را در کسب درآمدهای کشور به خود اختصاص داده، از این رو با توجه به درآمدزا بودن گمرکات بیش از تصورات انتظار می رود دولت اجازه صرف میزانی از این درآمدها را برای تجهیز گمرک کشور بدهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در گمرکات اجرایی کشور نزدیک به 13 دستگاه ایکس ری وجود دارد، افزود: کشور ما بیشترین دستگاه کاشف به نسبت کشورهای همسایه را دارد.

دشتانی با بیان اینکه وجود دستگاه های ایکس ری سود خوبی برای ما به همراه داشته است، گفت: با وجود این دستگاه ها 250 تن مواد مخدر، پیش ساز مواد مخدر، پوشاک، پارچه، لاستیک و غیره کشف شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود دولت و مجلس در بودجه سال آتی توجه بیشتری به گمرکات از حیث تجهیز به امکانات روز داشته باشند.

دشتانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مقابله با قاچاق، گفت: در این راستا قراردادی با وزارت دفاع برای ساخت 5 دستگاه ایکس ری منعقد شده تا به این ترتیب با هر نوع کالای قاچاق برخورد شود.

مدیرکل گمرک شهید رجایی ادامه داد: در صورتی که تجهیزات لازم برای گمرک در داخل تولید نشود مجبور به واردات آن هستیم زیرا برای تجارتی که از گمرکات انجام می شود نباید اجازه ورود یا خروج کالای غیرمجاز داده شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.