| کد خبر: 136752 |

دوچرخه برقی برای جایگزینی با وسایل نقلیه شهری (+عکس)

تین نیوز

محصول ویژه شرکت تولیدکننده دوچرخه‌های برقی «اکس‌کیوتی» به گونه‌ای ساخته شده‌ است که می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت بدون تولید هرگونه صدای اضافی حرکت کند.

شرکت اسپانیایی «اکس‌کیوتی» که در زمینه تولید دوچرخه‌های برقی فعالیت می‌کند از این پس به مشتریان خود امکان می‌دهد از گوشی هوشمند آیفون به عنوان یک داشبورد کاربردی برای خود استفاده کنند. این شرکت موفق به ساخت اپلیکیشن کاربردی ویژه‌ای شده است که به مردم امکان می‌دهد دستگاه موبایلی ساخت شرکت اپل را به دوچرخه الکتریکی «اکس‌کیوب وان» متصل کنند و از این طریق کنترل پارامترهای مختلف از جمله مصرف بهتر انرژی ذخیره شده در باتری دوچرخه، شتاب و حداکثر سرعت را در اختیار بگیرند. گوشی هوشمند اپل در قسمت مرکزی فرمان بین دو دسته دوچرخه نصب می‌شود و می‌تواند به عنوان سرعت‌سنج عمل کند و در طول مسیر میزان انرژی باقیمانده در باتری را هم به نمایش بگذارد.

محصول ویژه شرکت تولیدکننده دوچرخه‌های برقی «اکس‌کیوتی» به گونه‌ای ساخته شده‌ است که می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت بدون تولید هرگونه صدای اضافی حرکت کند و برای آن دیسک‌های ترمز هیدرولیکی در لاستیک جلو و عقب تعبیه شده است. صندلی و فرمان این دوچرخه به گونه‌ای طراحی شده است که بر اساس قد، وزن و فرم بدن افراد حالت خود را تغییر می‌دهد و البته همراه با آن یک کلاه ایمنی ویژه در اختیار دوچرخه‌سوار قرار می‌گیرد که از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث به گوشی هوشمند آیفون متصل می‌شود. اپلیکیشن «اکس‌کیوتی» از فناوری گردش‌سنج آیفون استفاده می‌کند و در صورت بروز هرگونه حادثه یا زمین خوردن می‌تواند به صورت خودکار با مراکز اورژانس تماس برقرار کند و موقعیت جغرافیایی دقیق را به آنها اطلاع دهد.

دوچرخه «اکس‌کیوتی» وزن بسیار کمی دارد، حمل آن آسان است و به کمک انرژی خورشیدی هم می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را تامین کند. هر بار که باتری این دوچرخه به طور کامل شارژ می‌شود تا ۹۷ کیلومتر حرکت می‌کند. شرکت «اکس‌کیوتی» در پایتخت اسپانیا مراکزی را مستقر کرده است که افراد می‌توانند با قرار دادن دوچرخه در آن به کمک انرژی خورشیدی به سرعت باتری‌های وسیله نقلیه خود را تامین کنند. این پارکینگ‌های کوچک که بر مبنای معماری پایدار و مبتنی بر انرژی‌های طبیعی ساخته شده است، انرژی خورشیدی را در مخزن‌های خود ذخیره می‌کند و به صورت یکجا به دوچرخه انتقال می‌دهد. دوچرخه در این پارکینگ‌های هوشمند به صورت بی‌سیم و بدون اتصال به منبع انرژی هم می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را دریافت کند که البته برای این کار می‌بایست در محل از پیش تعیین شده قرار بگیرد.

«کارلوس فلیپ» مدیرعامل شرکت در این خصوص گفت: «اکس‌کیوتی با این باور ساخته شد که ما می‌بایست نحوه سفرهای درون‌شهری خود را تغییر دهیم. محصولی که از همان ابتدا طراحی کردیم به گونه‌ای بود که قیمت ارزانی داشت، فناوری‌های هوشمند را شامل می‌شد، مبتنی بر انرژی خورشیدی حرکت می‌کرد و یک جایگزین مناسب برای تمام وسایل نقلیه شهری بود».

 
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.