| کد خبر: 136750 |

مدیرکل راه‌اهن کرمان خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی حمل بار در راه‌آهن کرمان

مدیرکل راه‌آهن کرمان از رشد ۵۰ درصدی حمل بار و دستیابی به رکورد حمل ۲۰۷ هزار تن خبر داد و گفت: با جذب چشمه‌های جدید بار در سال جاری، میزان تن کیلومتر مبدا- مقصدی با رشد ۳۰ درصدی به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن کرمان از رشد ۵۰ درصدی حمل بار و دستیابی به رکورد حمل ۲۰۷ هزار تن خبر داد و گفت: با جذب چشمه‌های جدید بار در سال جاری، میزان تن کیلومتر مبدا- مقصدی با رشد ۳۰ درصدی به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن کرمان سیدرضا سادات حسینی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی حمل بار در راه‌آهن کرمان گفت: با احتساب این میزان رشد در راه‌آهن منطقه  میزان بارگیری طی این مدت به ۲۰۷ هزار تن بوده  است.

وی افزود: با جذب چشمه‌های جدید بار در سال جاری، میزان تن کیلومتر مبدا- مقصدی با رشد ۳۰ درصدی به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است. 

به گفته مدیرکل راه آهن کرمان میزان تخلیه بار نیز با دستیابی به رشد ۶ برابری به ۱۰۴ هزار تن ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: این روند رشد با برنامه ریزی‌های به‌عمل آمده و هماهنگی‌های صورت گرفته با شیب تندتری در سال جاری ادامه خواهد یافت.

سادات حسینی از افزایش ۴۶ درصدی مسافر در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به بالا رفتن شاخص های کمی و کیفی و برنامه ریزی زمان حرکت قطارها، شاهد استقبال مسافران هستیم.

مدیرکل راه‌آهن کرمان از رشد چشمگیر حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی در ایستگاه جلال‌آباد کرمان و تبدیل شدن این ایستگاه به قطب حمل‌ونقل ترکیبی خبر داد و گفت: با آماده‌سازی بستر حمل‌ونقل ترکیبی و جذب دو بار جدید بر روی ریل در سال ۹۶ که قبلاً توسط جاده حمل می‌گردید، روزانه ۴ هزار تن مواد معدنی در ایستگاه جلال‌آباد تخلیه و بارگیری می‌شود که این میزان تا ۶ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: حمل فوق‌الذکر شامل گندله از ایستگاه جلال‌آباد به مبارکه اصفهان و سنگ‌آهن از معدن میشدوان به ایستگاه جلال‌آباد است که این امر رشد ۶۰۰ درصدی در تخلیه، ۴۰ درصدی در تناژ و همچنین ۲۰ درصدی در تن کیلومتر را در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به دنبال داشته است.

مدیرکل راه‌آهن کرمان بیان کرد: در آینده نزدیک نیز با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده بارهای دیگری در کرمان بر روی ریل قرار خواهد گرفت که این امر فعال شدن بارگیری و تخلیه بار ایستگاه پورمند برای نخستین بار بعد از ایستگاه زرند و جلال‌آباد به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.