| کد خبر: 136748 |

باقریان:

۸۰ درصد پروژه‌های فرودگاهی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امسال اجرای ۴۵ پروژه مهم در فرودگاه‌های کشور در دست اقدام قرارگرفته است، گفت: تلاش خواهیم‌کرد ۸۰ درصد این پروژه ها امسال به پایان برسد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امسال اجرای ۴۵ پروژه مهم در فرودگاه‌های کشور در دست اقدام قرارگرفته است، گفت: تلاش خواهیم‌کرد ۸۰ درصد این پروژه ها امسال به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامحسین باقریان ساخت پایانه‌های مسافری، توسعه محوطه‌های پروازی، ساخت و بهسازی باند پروازی و احداث ساختمان های اداری را از مهمترین پروژه‌های فرودگاهی در کشور عنوان کرد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها کشور بیان‌کرد: برای تسریع در انجام طرح های توسعه ای در فرودگاه های کشور قرار شده است ما هیچ پروژه ای را آغاز نکنیم مگر این که تمام طرح های در دست اجرای شرکت فرودگاه ها در فرودگاه های کشور به پایان برسد.

به گفته باقریان، اعتباری معادل ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این ۴۵ طرح در نظر گرفته شده است و علاوه بر این یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر برای انجام برخی از پروژه ها که ۲ تا ۳ سال آینده در فرودگاه ها به بهره برداری خواهد رسید، هزینه خواهد شد.

وی توسعه فرودگاه مهرآباد را به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بهسازی محوطه پایانه یک فرودگاه مهرآباد، بازسازی و بهسازی توسعه سالن ترانزیت پایانه های یک و دو این فرودگاه و اتصال حدود ۶ پل تلسکوپی با اعتباری معادل ۲۳۰ میلیارد ریال به ترمینال های مهرآباد از مهم ترین طرح های این فرودگاه در سال جاری است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: هم اکنون برای توسعه فرودگاه مهرآباد و ساخت پایانه در این فرودگاه با یک شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی در حال مذاکره هستیم.

باقریان مشکل بزرگ فرودگاه مهرآباد را نبود زمین برای انجام فعالیت‌های توسعه ای عنوان کرد و افزود: زمین های این فرودگاه در اختیار برخی نهادها قرار گرفته است و آنها را در اختیار شرکت های سازنده خودرو قرار داده اند تا به عنوان پارکینگ استفاده شود، در حالی که هر روز به علت نبود زمین در مهرآباد تعدادی از هواپیماها به سایر فرودگاه های کشور منتقل می شوند و این هزینه زیادی را به شرکت ها تحمیل می کند.

به گفته وی، از شورای امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح درخواست شده است که زمین‌های نهادهای نظامی در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم در۴ تا ۵ سال آینده با اجرای طرح های توسعه ای و ساخت پایانه های مسافری این فرودگاه را برای تردد ۲۵ میلیون مسافر آماده کنیم تا همچنان این فرودگاه بتواند برای انجام پروازهای داخلی و منطقه ای به خدمات هوایی خود ادامه دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.