| کد خبر: 135968 |

تخلیه و بارگیری 48 فروند کشتی در بندر آستارا

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: در سال جاری، 48 فروند کشتی در این واحد بندری بارگیری و تخلیه شده است.

تین نیوز

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: در سال جاری، 48 فروند کشتی در این واحد بندری بارگیری و تخلیه شده است.

 

به گزارش ایرنا محمود میر نبی لی غروب یکشنبه در جمع خبرنگاران در آستارا افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، 35 هزار و 873 تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است. 


وی بیان کرد: در این مدت 24 فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و 24 فروند کشتی نیز بارگیری و هشت هزار و 399 تن کالا صادر و 27 هزار و 474 تن کالا وارد شده است.


میر نبی لی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد کشتی های پهلو گرفته در بندر آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 45 درصد افزایش یافته ، اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 27 درصد رشد داشته است. 


میرنبی لی با اشاره به اینکه بندر آستارا با دارا بودن 2 پست اسکله در مدت زمان کوتاه فعالیت خود توانسته به یک بندر مجهز و فعال تبدیل شود، ادامه داد: انواع چوب، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول آهن، شمش آهن، انواع پلی اتیلن و سنگ گرانیت مهمترین کالاهای جابجا شده در این بندر محسوب می شود.


بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور بر اساس اعلام کارشناسان حوزه حمل و نقل، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی شده است و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.


این واحد بندری به مساحت 60 هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالیانه سه میلیون و 500 هزار تن کالا پیش بینی و طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.