| کد خبر: 135486 |

خارج‌سازی شناور مغروقه در دهانه بندر بهمن

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از انجام عملیات خارج سازی لاشه یک فروند مغروقه پر خطر واقع در کانال ورودی بندر بهمن با پیشرفت 60 درصدی خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از انجام عملیات خارج سازی لاشه یک فروند مغروقه پر خطر واقع در کانال ورودی بندر بهمن با پیشرفت 60 درصدی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، سید باقر موسوی در این رابطه اظهار داشت: شناور تنگسیر حدود 50 متر طول و 10 متر عرض دارد که حدود 30 سال قبل در آب های خلیج فارس و در محدوده شرقی جزیره قشم غرق شده بود.

 

وی ضمن اشاره به موقعیت خطرآفرین این مغروقه در زمینه عملیات ناوبری شناورهای تجاری و مسافری، افزود: این شناور در فاصله یک کیلومتری از دهانه حوضچه بندر بهمن و در عمق 18 متری دریا قرار دارد؛ به گونه ای که در این نقطه جریان آب و امواج بسیار شدید است.

 

موسوی با بیان اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته عملیات برشکاری زیر آبی، خارج سازی و انتقال این مغروقه حدود سه ماه به طول خواهد انجامید، افزود: طی چهل روز گذشته، سینه، انبار و پل فرماندهی کشتی برشکاری و از دریا خارج شده که عملیات حدود 60 درصد پیشرفت داشته است.

 

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم، جریان شدید آب، ارتفاع موج، تاریکی دید در زیر آب و همچنین فعالیت در گرم ترین فصل سال شرایطی را ایجاد کرده که غواصان فقط سه ساعت از روز امکان انجام عملیات دارند.

وی اضافه کرد: با خارج سازی این شناور مغروقه و پاکسازی محدوده پیرامون آن، تردد در کانال ورودی بندر تجاری بهمن با ایمنی بیشتری صورت می گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای انجام تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون ایمن سازی آبراهه های حاکمیتی کشور در حال انجام است.

لازم به ذکر است، بندر بهمن از جمله مهم ترین بنادر تجاری جزیره قشم محسوب می شود که با 26 هکتار وسعت، 7 پست اسکله به طول 339 متر و دارا بودن عمق 7 متر، امکان تخلیه و بارگیرى کالاهاى وارداتى و صادراتى توسط شناورهای با ظرفیت 3هزار تن در آن وجود دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.