| کد خبر: 135472 |

ورود 200 دستگاه موتور آمبولانس به تهران

در سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران به موضوع و کمبودهای تجهیزات در اورژانس شهر تهران پرداخته شد و قرار شد مدیریت شهری تعامل بیشتری جهت تامین تجهیزات با اورژانس داشته باشد.

تین نیوز

در سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران به موضوع و کمبودهای تجهیزات در اورژانس شهر تهران پرداخته شد و قرار شد مدیریت شهری تعامل بیشتری جهت تامین تجهیزات با اورژانس داشته باشد.

 

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در جریان سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از وضعیت اورژانس در کشور و به ویژه در تهران اظهار کرد: در حال حاضر سطح اورژانس از یک سطح اداره به یک سازمان تبدیل شد که این کار با حمایت نمایندگان مجلس انجام گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در برنامه چشم‌انداز 1404 طراحی برنامه‌ها و اهداف استراتژیک برای اورژانس پیش بینی شده است.

 

رئیس اورژانس کشور در ادامه با اشاره به گزارشی از وضعیت اورژانس در شهر تهران اظهار کرد: با توجه به برآورد جمعیتی در تهران که حدود 12 میلیون نفر در شهر تهران زندگی می‌کنند باید به ازای هر 16 هزار نفر یک پایگاه اورژانس داشته باشیم که متأسفانه این شرایط در حال حاضر فراهم نیست و با کمبودهای شدیدی مواجه هستیم.

 

وی گفت: علیرغم همه مشکلات صد دستگاه آمبولانس به اورژانس افزوده شده است، اما همچنان با مشکلات عدیده‌ای در بخش ارائه خدمات رو به رو هستیم که جهت افزایش خدمات نیاز به حمایت بیشتر داریم.

 

رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به شرایط موجود تنها 20 درصد مأموریت‌های اورژانس در قالب استاندارد ارائه می‌شود.

 

کولیوند در ادامه جلسه با اشاره به فراهم شدن پدهای هلیکوپتر در کشور اظهار کرد: در این زمینه نیاز به حمایت مدیریت شهری داریم که امیدواریم در این بخش همکاری لازم را جهت فراهم کردن پدهای هلیکوپتر انجام دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به موقعیت ترافیکی شهر تهران و شرایط رسیدن نیروهای اورژانس به بالین بیماران بیان کرد: متأسفانه ترافیک در شهر تهران زمان رسیدن را برای نیروهای اورژانس سخت کرده است که امیدواریم در این زمینه تمهیداتی برای این مجموعه پیش بینی شود.

 

رئیس اورژانس کشور افزود: در حال حاضر 32 بالگرد در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد دو بالگرد به شهر تهران اختصاص دارد که امیدواریم در آینده شرایط بهتری در این زمینه به وجود آید.

 

کولیوند تصریح کرد: حدود 16 هزار نفر در یک سال گذشته توسط بالگردهای اشاره شده نجات پیدا کرده‌اند و 80 درصد از بیمارانی که توسط بالگردها جابجا شدند تحت عمل جراحی قرار گرفتند و با موفقیت بهبودی خود را کسب کردند.

 

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: امیدواریم تمهیداتی برای پدهای بالگرد در بیمارستان‌ها و سایر نقاط شهر و ساختمان‌های بلندمرتبه و برج‌ها پیش بینی شود.

 

وی گفت: محل‌هایی برای پدهای بالگرد و هلیکوپتر از جمله اتوبان‌ها، مسیرهای پرتردد، میادین و ورزشگاه‌ها و همچنین برج‌های بلند مرتبه پیش بینی شده است که امیدواریم این کار با حمایت شهرداری تهران انجام بگیرد.

 

کولیوند همچنین با انتقاد از برخی تماس‌های بیهوده و مزاحمت‌های برخی از شهروندان با اورژانس اجتماعی گلایه کرد و گفت: متأسفانه برخی از مأموریت‌های ما کاذب بوده و این در حالی است که وقتی نیروهای اورژانس به محل‌های درخواست شده مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که آنها را برای خرید میوه و مایحتاج روزانه خواسته‌اند.

 

وی همچنین به ورود 200 دستگاه موتور آمبولانس تا دو هفته آینده به شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به ترافیک موجود در شهر تهران این تعداد موتورسیکلت آماده شده است و هم اکنون در گمرک وجود دارد که به زودی وارد ناوگان خدمت رسانی در حوزه اورژانس خواهد شد.

 

کولیوند اضافه کرد: اورژانس در برخی مواقع از جمله راهپیمایی‌ها و حوادثی از جمله حادثه پلاسکو و مجلس با مشکلاتی جهت ارائه خدمات وجو دارد و در این بخش با کمبود تجهیزات رو به رو هستیم که امیدواریم تمهیداتی در این زمینه پیش بینی شود.

 

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر در خصوص اتوبوس‌های آمبولانس نیز با مشکلاتی رو به رو هستیم که امیدواریم در این زمینه مدیریت شهری حمایت لازم را از اورژانس داشته باشد.

 

کولیوند با اشاره به قوانین شهرداری‌ها جهت اختصاص 10 درصد از منابع جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز پزشکی و بهداری‌ها ادامه داد: امیدواریم در این بخش نیز اقدامات خوبی صورت بگیرد و مشکلات اورژانس برطرف شود.

 

رئیس اورژانس کشور همچنین به احداث پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی شروع شده است که جهت توسعه آن نیاز به حمایت بیشتر از سوی مسئولان مدیریت شهری است.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم در بخش مبلمان شهری توجه ویژه‌ای به فوریت‌های پزشکی و احداث پایگاه‌های اورژانس شود.

 

به گزارش مهر، در ادامه جلسه رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ضمن تقدیر از گزارش ارائه شده از سوی رئیس اورژانس کشور بیان کرد: فعالیت در این مجموعه بسیار سخت و حساس است و باید نقاط ضعف و پشتیبانی از این مجموعه شناسایی و برطرف شود.

 

وی با اشاره به چند تذکر خود در سال‌های 94 و 95 ادامه داد: در همان زمان بنده عنوان کردم که باید تجهیزات اورژانس به ویژه در بخش آمبولانس به روز شود که امیدواریم این تذکرات مورد توجه قرار بگیرد.

 

حافظی افزود: در حال حاضر و با توجه به استانداردهای اعلام شده از سوی اورژانس ما نیازمند 531 پایگاه اورژانس در سطح تهران هستیم که هم اکنون 158 پایگاه فعال و 373 پایگاه نیاز داریم راه اندازی کنیم که در این بخش با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم که امیدواریم این موضوع مورد توجه مسئولان مدیریت شهری قرار بگیرد.

 

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز با اشاره به اینکه باید مدیریت واحد و یکپارچه‌ای فیمابین چهار دستگاه شهر سالم، اورژانس، پلیس و آتش‌نشانی ایجاد شود، گفت: ایجاد این شبکه یکپارچه می‌تواند ارائه خدمات را موثرتر کند.

 

وی گفت: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌تواند این مدیریت یکپارچه را جهت ارائه خدمات فراهم کند.

 

محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به کمبودهای موجود در اورژانس تهران گفت: در این زمینه می‌توانیم با آموزش‌های لازم و به روز در خانه‌های سلامت در سراهای محلات از ظرفیت و پتانسیل آنها به نحو مطلوب تر استفاده کنیم.

 

به گزارش مهر، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به گزارش مطرح شده از سوی رئیس اورژانس کشور گفت: در گزارش ارائه شده مشخص نیست دولت چه میزان کمک و بودجه‌ای را قرار است جهت توسعه خدمات اورژانس داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی رئیس اورژانس کشور، کمیسیون سلامت، شهرسازی و عمران شورای شهر تهران می‌توانند جهت افزایش خدمات در شهر تهران تمهیدات لازم را انجام دهند.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در دهه 60 و با توجه به مشکلاتی که در آن مقطع در اورژانس وجود داشت با مشارکت خیرین بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف شد که در این زمینه می‌توانیم از مشارکت خیرین در تأمین تجهیزات استفاده کنیم.

 

رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه پدهای هلیکوپتر و بالگردها بسیار مهم و حائز اهمیت است گفت: پیشنهاد می‌شود که اورژانس تهران اولویت فراهم کردن این پدها در ساختمان‌های دولتی طرحی را آماده و به شورا ارائه دهد.

 

وی با اشاره به مدیریت یکپارچه فیمابین چهار دستگاه اورژانس، آتش‌نشانی، شرکت شهر سالم و پلیس گفت: این مدیریت می‌تواند خدمات را موثرتر کند.

 

به گزارش مهر، اسماعیل دوستی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت ادامه داد: این خدمات بسیار مؤثر و ماندگار بوده که باید از وزیر بهداشت تشکر کنیم.

 

وی با اشاره به احداث پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ایستگاه‌های مترو گفت: این کار می‌تواند بدون طرح و مصوبه انجام شود و مشکلی وجود ندارد.

 

دوستی همچنین از معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رئیس اورژانس تهران درخواست کرد جانمایی‌های لازم را برای استقرار پایگاه‌های اورژانس در سطح شهر تهران انجام دهند.

 

به گزارش مهر، اقبال شاکری در جریان جلسه امروز اظهار کرد: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تمام پروژه‌های شهری همراه با پیوست سلامت بوده و این می‌تواند مؤثر باشد اما متأسفانه این موضوع صاحب ندارد.

 

وی تصریح کرد: در این پیوست‌ها می‌توان کلیه ضوابط مورد نیاز اورژانس تهران پیش بینی شود که این کار باید توسط مسئولان مربوطه صورت گیرد.

 

شاکری همچنین به ورود موتورهای آمبولانس به شهر تهران از سوی اورژانس اشاره کرد و گفت: این اقدام قابل قبولی است و در بافت‌های فرسوده کاربرد اساسی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.