| کد خبر: 135432 |

لزوم برخورد با مسافرکش‌های شخصی در قم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: علت نارضایتی رانندگان تاکسی در قم از کمبود مسافر، فعالیت تعداد بالای مسافرکش‌ شخصی است که باید با آن برخورد جدی شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: علت نارضایتی رانندگان تاکسی در قم از کمبود مسافر، فعالیت تعداد بالای مسافرکش‌ شخصی است که باید با آن برخورد جدی شود.

 

مرتضی عزتی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار و 932 دستگاه انواع تاکسی در سطح شهر قم تردد می‌کند، گفت: این تعداد شامل تاکسی بی‌سیم با 900 دستگاه، نزدیک به 2400 دستگاه تاکسی خطوط، 230 دستگاه ون و حدود 2300 دستگاه تاکسی گردشی است.

 

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار وانت بار و هزار و 500 دستگاه سرویس مدرسه هم توسط تاکسیرانی قم ساماندهی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 21 هزار راننده با تاکسیرانی قم همکاری دارد که اگر هر کدام از این افراد سه نفر را تحت پوشش داشته باشند جمعیتی حدود 72 هزار نفر و به عبارتی یک پانزدهم جمعیت قم تحت پوشش ناوگان تاکسیرانی این شهر هستند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به اینکه میانگین عمر تاکسی‌های قم 9 سال و نیم بود، گفت: طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفت و بیش از یک‌هزار و 200 دستگاه نوسازی شد که در حال حاضر میانگین عمر تاکسی‌های قم به پنج سال و نیم رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد دستگاه‌های تاکسی هر شهر با توجه به تراکم جمعیت، وسعت و بافت شهری مشخص می‌شود، گفت: این تعداد برای استان قم به ازای هر 150 نفر یک دستگاه تاکسی است.

 

فعالیت 6 هزار تاکسی در قم

عزتی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دستگاه اعم از تاکسی گردشی و خطوط در قم فعالیت دارد، عنوان کرد: با توجه به جمعیت، این شهر نیازمند هشت هزار دستگاه تاکسی هستیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به بافت شهری و تراکمی که در مرکز شهر قم وجود دارد و بیشتر مسیرهایی شهر هم به مرکز شهر منتهی می‌شود به همین دلیل طی چهار سال گذشته ناوگان تاکسیرانی گسترش نداشته و بیشتر تلاش‌ها در راستای نوسازی ناوگان است.

 

لزوم برخورد با مسافرکش‌های شخصی در قم/ هشدار به کامیون‌های دیزلی

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در پاسخ به سؤالی درباره نارضایتی برخی از تاکسیران‌های شهر از نبود مسافر ابراز داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار خودرو شخصی در سطح شهر اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند و از طرفی دیگر برخی افراد بعد از ظهرها هم به عنوان شغل دوم جابه‌جایی مسافر را دارند که همین نکته باعث ایجاد برخی از نارضایتی‌ها در تاکسیران‌ها شده و پلیس راهور باید در این زمینه به شکل جدی‌تری اقدام کند و با مسافرکش‌های خودروهای شخصی برخورد کند.

 

نصب مانیتورهای تبلیغاتی

وی همچنین به طرح جدید نصب مانیتور تبلیغاتی در برخی از تاکسی‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: 50 دستگاه تاکسی مانیتورهای تبلیغاتی را در تاکسی‌های خود نصب کرده‌اند که بر اساس تصمیمات گرفته شده 60 درصد درآمد به راننده، 30 درصد به شرکت حمل و نقل و مابقی هم به شرکت تبلیغاتی تعلق دارد و چنانچه این طرح درآمدزا باشد در آینده در سایر تاکسی‌ها هم گسترش پیدا می‌کند.

 

عزتی در ادامه به طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: رانندگان تاکسی‌های پایین‌تر از مدل 85 می‌توانند به سایت تعیین شده برای آن‌ها مراجعه کرده و از تسهیلات نوسازی استفاده کنند و این سایت تا دو ماه دیگر همچنان باز است.

 

نوسازی وانت‌بارها با وام 8 درصد

وی به نوسازی وانت‌بارها هم اشاره کرد و اظهار داشت: دارندگان وانت‌بارهای قدیمی هم باید به سایت اعلام شده مراجعه کنند و تسهیلات نوسازی با وام 8 درصد دریافت و خودرو خود را نوسازی کنند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه نسبت به وضعیت کامیون‌ها هم هشدار داد و ابراز کرد: کامیون‌ها با سوخت دیزلی باید هر چه سریع‌تر برای دریافت پروانه حمل بار به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند در غیر این صورت سوخت خودروی آن‌ها از تیرماه قطع می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.