| کد خبر: 135195 |

لزوم برخورد با بلیت فروشی‌های غیرقانونی هواپیمایی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد بر ضرورت برخورد جدی با بلیت فروشی‌های غیر قانونی هواپیمایی در کشور تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد بر ضرورت برخورد جدی با بلیت فروشی‌های غیر قانونی هواپیمایی در کشور تاکید کرد.

 

محمد حسن کرمانی افزود: در حال حاضر برخی سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت یا آژانس‌های بدون مجوز می‌توانند بلیت الکترونیکی جعلی صادر کنند و مشتری نیز با در دست داشتن پرینت مربوطه به فرودگاه مراجعه کند و مورد پذیرش قرار گیرد این در حالیکه نه بلیت واقعی صادر شده نه پروازی وجود داشته است.

 

وی با تاکید بر مقابله جدی با بلیت فروشی‌های جعلی از شهروندان خواست از آژانس‌ها و سایت‌های مجوزدار بلیط تهیه و از مراجعه به سایت‌ها غیر مجاز خودداری کنند.

 

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی گفت: در حال حاضر دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان هواپیمایی کشوری مجاز به فروش بلیت اعم از داخلی و خارجی و ارائه خدمات حمل و نقل هوایی هستند.

 

وی همچنین در خصوص سهم بخش دولتی در فروش بلیت حمل و نقل هوایی افزود: بخش عمده‌ای از فروش بلیت هواپیمایی در دفاتر خدمات مسافرتی انجام می‌شود، اما خود شرکت‌های هواپیمایی هم بطور مستقل نسبت به فروش بلیت (مستقیم و غیر مستقیم) اقدام می‌کنند.

 

کرمانی در ادامه فروش بلیت از سوی شرکت‌های هواپیمایی را یک نوع رانت و جلوگیری از فعالیت تلاشگران بخش مزبور دانست و اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای جلوگیری از رقابت‌های مضر در این عرصه باید وارد عمل شود، چون ادامه این رویه به اشتغال کشور لطمه وارد می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.