| کد خبر: 134831 |

دارایی بازنشستگان با قرارداد بوئینگ بیشتر شد

امضای قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ، واگذاری۵۰۰۰ دستگاه خودرو به مددجویان کمیته امداد، ساماندهی بیمه اجتماعی قالیبافان و عضویت ایران در هیات مدیره سازمان جهانی کار برای سومین سال، مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون را به خود اختصاص داد.

تین نیوز

امضای قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ، واگذاری۵۰۰۰ دستگاه خودرو به مددجویان کمیته امداد، ساماندهی بیمه اجتماعی قالیبافان و عضویت ایران در هیات مدیره سازمان جهانی کار برای سومین سال، مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون را به خود اختصاص داد.

 

به گزارش ایسنا، در هفته‌ای که گذشت قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ بوئینگ به عنوان مهمترین رویداد هفته در حوزه کار امضا شد.

 

این قرارداد میان شرکت هواپیمایی بوئینگ و شرکت آسمان متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید و وزیر کار در مراسم امضای آن اعلام کرد که ۹۵ درصد تامین مالی این قرارداد توسط بوئینگ فاینانس می‌شود و ۵ درصد دیگر را شرکت آسمان می‌پردازد.

 

به گفته ربیعی در حال حاضر چهار میلیارد دلار از محل فروش بلیت به مسافران ایرانی نصیب شرکت‌های خارجی می‌شود که با تامین نیازهای مسافران ایرانی از طریق شرکتهای هواپیمایی داخلی از خروج این ارز جلوگیری می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ورود هر هواپیما به ناوگان هوایی کشور ضمن اشتغالزایی موجب کاهش بیکاری می‌شود، افزود: با امضای این قرارداد ضمن افزایش دارایی‌های بازنشستگان، ناوگان هوایی کشور نیز نوسازی می‌شود.

 

انتخاب ایران به عنوان رییس آسیا و اقیانوسیه در یکصد و ششمین اجلاس سازمان جهانی کار (ILO) خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

 

ایران در دو دوره گذشته به طور متوالی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره ILO انتخاب شده بود و تعامل نزدیک و همکاری تنگاتنگ میان وزارت کار و سازمان بین المللی کار و پیگیری های مستمر سفیر ایران در سازمان ملل موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه آسیا و اقیانوسیه برگزیده شود.

 

همچنین ایران برای سومین سال متوالی به عنوان عضو هیات مدیره سازمان جهانی کار انتخاب شد. این رویداد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بوده است. چنین موفقیتی در حالی نصیب جمهوری اسلامی ایران شده که برخی دولتها تلاش کردند با سنگ‌اندازی مانع از راهیابی مجدد کشورمان به هیات مدیره سازمان جهانی کار شوند.

 

ساماندهی بیمه اجتماعی قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسنامه‌دار خبر دیگری بود که از سوی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف اعلام شد.

 

آنطور که بهرامی گفته با مصوبه مجلس، دولت مکلف شده نسبت به ساماندهی و بیمه اجتماعی قالیبافان و تمام افراد واجد شرایط در زمینه قالیبافی و صنایع دستی اقدام کند.

 

به گفته وی، ‌ طبق مصوبه مجلس از سال ۱۳۹۷ اجرای بیمه قالیبافان دارای کارت مهارت سراسری و بودجه آن نیز توسط دولت تامین خواهد شد.

 

در هفته‌ای که گذشت تفاهم‌نامه واگذاری ۵۰۰۰ دستگاه خودرو به مددجویان کمیته امداد به امضا رسید.

 

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای پنج هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به طور سه جانبه میان صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شرکت خودرورسازی زامیاد امضا شد.

 

آنطور که نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفته ارزش مالی این تفاهم‌نامه ۱۵۰ میلیارد تومان است که از این میزان، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را کمیته امداد در صندوق کارآفرینی امید سپرده‌گذاری کرده و بر اساس آن، صندوق خودروها را به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد با تسهیلات قرض الحسنه و کارمزد ۴ درصد واگذار می‌کند. اقساط آن نیز ۶۰ ماهه و بازپرداخت آن پس از چهار ماه تنفس خواهد بود.

 

این هفته سفیر هند و رییس اتاق تعاون ایران با یکدیگر دیدار و در پنج محور گفتگو کردند.

 

توسعه تعاملات اقتصادی میان ایران و هند در بخش کشاورزی و نگهداری و پرورش دام سنگین از جمله محورهای پیشنهادی بود.

 

همچنین همکاری گسترده در زمینه صنایع دستی و فراهم کردن فرصت حضور و عرضه محصولات تولیدکنندگان، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در هند و اعزام هیاتهای تجاری به دو کشور به منظور آشنایی با ظرفیتهای موجود به عنوان فصل دیگری از همکاری مشترک میان ایران و هند عنوان شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.