| کد خبر: 134448 |

خراسان جنوبی‌ها از فرودگاه بیرجند راهی سرزمین وحی می‌شوند

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار پروازهای حج تمتع از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست زائران مسیر زمینی ۴۸۰ کیلومتری میان بیرجند و مشهد را طی دو مرحله طی کنند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار پروازهای حج تمتع از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست زائران مسیر زمینی ۴۸۰ کیلومتری میان بیرجند و مشهد را طی دو مرحله طی کنند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی گفت: طی اقداماتی که از سال ۹۴ صورت گرفت، اکنون فرودگاه بیرجند به عنوان ایستگاه پروازی حج تمتع پذیرفته شد و امسال پروازهای حج تمتع از فرودگاه بیرجند انجام خواهد شد.

 

وی افزود: طبق اعلام سازمان حج و زیارت امسال تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر زائر در قالب ۱۲ کاروان زیارتی از فرودگاه بیرجند به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: پروازهای حج تمتع در حال برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی پروازها و تایپ هواپیماهاست. هنوز به طور رسمی برنامه‌ای به این فرودگاه اعلام نشده است اما با توجه به تعداد زائران استان، پیش بینی می‌شود از اوایل شهریور ماه امسال، زائران توسط ۶ پرواز با هواپیماهای بدنه متوسط یا بدنه وسیع اعزام شوند.

 

 سلامی با بیان اینکه زائران از اوایل مهرماه به فرودگاه بیرجند بازمی‌گردند و دیگر نیاز نیست زائران مسیر زمینی ۴۸۰ کیلومتری میان بیرجند و مشهد را طی دو مرحله طی کنند، عنوان کرد: فرودگاه بیرجند آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای حج را دارد و در سال‌های اخیر زیرساختهای مناسبی در فرودگاه بیرجند مهیا شده است و پیشرفت بسیار خوبی در حوزه‌های ایمنی و خدماتی حاصل شده است.

 

وی اضافه کرد: نصب دستگاه‌ها و سیستم‌های کمک ناوبری و ارتباطی مختلف، گرفتن گواهینامه‌های متعدد برای فرودگاه، نصب چراغ‌های روشنایی باند و کنسول‌های برج مراقبت استریپ‌سازی و ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی باعث شده تا فرودگاه بیرجند از نظر ایمنی و استانداردها ارتقاء یابد.

 

 وی در خصوص پروازهای بازگشت حج تمتع گفت: با همکاری ارگان‌های مرتبط برنامه‌ریزی مناسب برای مستقبلین در فرودگاه بیرجند صورت خواهد پذیرفت.

 

سلامی در مورد دیگر پروازهای فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: به تازگی یک پرواز به مجموع پروازهای فرودگاه طبس اضافه شده و هفته‌ای 3 پرواز تهران-طبس- تهران از این فرودگاه انجام می‌شود. همچنین از ۴ تیرماه یک پرواز عصر هر سه شنبه در مسیر تهران- بیرجند- تهران به پروازهای فرودگاه بیرجند اضافه خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.