| کد خبر: 134404 |

کارشناس برنامه‌ریزی شهری، در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ افتتاح ناقص متروی خط ۷ با ۲۷ ماه تاخیر / باز هم افتتاح زودهنگام در شهرداری تهران

کارشناس برنامه‌ریزی شهری، با ابراز گلایه از افتتاح پروژه مترو در خط 7 آن‌را ناتمام دانست.

تین نیوز

کارشناس برنامه‌ریزی شهری، با ابراز گلایه از افتتاح پروژه مترو در خط 7 آن‌را ناتمام دانست.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهرام جباری‌زادگان با اشاره به افتتاح روز گذشته مترو در خط7 که از افسریه شروع و به میدان صنعت ختم می‌شود، اظهار داشت:  روز گذشته بخشی از خط ٧ مترو که گفته می‌شود ٢٢ کیلومتر است، بعد از سال‌ها انتظار سرانجام افتتاح شد، این پروژه علیرغم تاخیر چند ساله در بهره‌برداری بازهم ناقص، از سوی مدیریت شهری افتتاح شد.

 

وی که در گفت‌وگو بااین شبکه خبری سخن می‌گفت، افزود:  در ابتدا لازم می‌دانم از دست‌اندرکاران این پروژه و به‌ویژه مهندسین و متخصصین و کارگران پرتوان مترو که در اعماق زمین، سختی‌های بسیاری را متحمل شدند تا این بخش از خط ٧ مترو به بهره‌برداری برسد، صمیمانه قدردانی کنم اما، راجع‌به این خط گفتنی‌ها فراوان است اما در حال‌حاضر ترجیح بر این است که ٧ سوال اساسی در خصوص افتتاح خط 7 مترو را مطرح کرده و قضاوت را به افکار عمومی بسپاریم.

 

وی در ادامه با طح این سوال که، چرا این خط که در ابتدا قرار بود در سال ٩٣ افتتاح شود با ٢٧ ماه تاخیر، در خرداد ٩٦ و آن هم به‌صورت ناتمام افتتاح شد، گفت: تاخیر چند ساله در افتتاح یک پروژه قطعا توجیه منطقی نخواهد داشت.

 

جباری‌زادگان سوالات دیگری را مطرح کرد و خواست تا مردم با  درک عمیقی که در آنها سراغ دارد به پاسخ‌های منطقی و خوبی در این زمینه دست پیدا کنند، سوالات در ادامه به ترتیب به نظر خوانندگان خوب شبکه خبری تین‌نیوز می‌رسد.

 

سوال دوم: در شرایطی که خطوط موجود مترو نیز فاقد قطار کافی است، چه اصراری وجود داشت که این خط با استفاده از ٣ رام قطار از سایر خطوط مترو افتتاح شود؟ 

 

سومین سوال: با توجه به این‌که این خط در مسیری پرتقاضا قرار دارد، بهره‌برداری از این خط فقط با ٣ رام قطار، چه اندازه می‌تواند پاسخگوی استقبال مسافران باشد؟

 

اما سوال چهارم: در شرایطی که قرار است از این خط صرفا روزی ٣ساعت و آن‌هم در ساعات غیر پیک بهره‌برداری شود، این خط چه سهمی در جابه‌جایی مسافر دارد؟

 

سوال پنجم: با توجه به این‌که قرار است از این خط از ساعت ١٠ تا ١٣ بهره‌برداری شود، در حالی که اوج ترافیک صبح از ٧ تا ٩ و اوج ترافیک عصر از ١٧ تا ١٩ است، این خط قرار است روزانه چند نفر را جابه‌جا کند؟

 

سوال ششم: در بیان ویژگی‌های خط ٧، اعلام شده در این خط ٣٠برابر برج میلاد بتن‌ریزی و ١١ برابر برج ایفل آرماتوربندی انجام شده است! آیا واقعا مسأله مردم، میزان بتن و آرماتور به‌کار رفته در این خط است یا سرعت و سهولت استفاده از آن؟

 

جباری‌زادگان اخرین سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که، در مراسم افتتاح خط ٧ گفته شده برق فشار قوی این خط برابر فاصله ارومیه تا بندرعباس است! آیا بهتر نبود به جای اندازه‌گیری فاصله آذربایجان تا خلیج‌فارس، می گفتیم این خط چقدر می‌تواند فاصله‌ها را در تهران کاهش داده و در هزینه مردم صرفه‌جویی می‌کند؟ کلام آخر؛ واقعا خط ٧ مترو با اختصاص ٣ رام قطار و ٣ ساعت فعالیت روزانه، قرار است چه دردی از شهروندان تهران درمان کند؟

 

کارشناس امور شهری کلام خود را این‌گونه به پایان رساند که، واقعا خط ٧ مترو با اختصاص ٣ رام قطار و ٣ ساعت فعالیت روزانه، قرار است چه دردی از شهروندان تهران درمان کند؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 2 0

    ای کاش این کارشناس منصف به عدم پایبندی دولت به تعهد خودش برای تامین هزینه مترو اشاره میکرد نه اینکه ایرادات بنی اسراییلی بگیرد. وجود این خط حتی با این وضعیت از نبودش قطعا بهتر است

  • ناشناس 2 0

    ولى آفرين به برنامه هاى دقيق و ثمربخش شما مثل هواپيماى مرجوعيتون

  • خودم 2 0

    واقعا که شماها فقط غُر زدن بلدین. در هر صورت مهم اینه که راه‌اندازی شده و حالا قابل استفادس.

  • کاظمی 2 0

    سلام آقای به اصطلاح کارشناس
    دلیل طولانی شدن اجرای خط 7 مترو عدم تخصصیص بودجه از سوی دولت میباشد اگر دولت سهم خود را در توسعه مترو میداد دوسال پیش و با قطار کامل راه میافتاد
    دوم اینکه در ابتدای افتتاح همه خطوط مترو روزی سه ساعت کار میکند و به تدریج ساعات کار خط مترو افزایش مییابد
    لطفآ مغرضانه با مسایل برخورد نکنید

  • کاوه 2 0

    با سلام. ضمن تشکر از کارشناس محترم در تنویر موضوعات اجتماعی به نظر میرسد چند نظری که قبلا در اینمورد مطرح شده همگی از سوی طرفداران شهرداری و مخالفان دولت باشد چون حد اقل نحوه بیان نامناسب و غیر کارشناسانه است. اما ایرادات کارشناس محترم نیز اگرچه از نظر یک شهروند عادی تهرانی وارد است اما به لحاظ کارشناسی پاسخ دارد. تاخیر در افتتاح می دانیم به دلیل کمبود بودجه هاست که معظل عمومی تمام پروژه های عمرانی کشور است. عاریه گرفتن قطار از خطوط دیگر نیز به دلیل کمبود بودجه است. در خصوص تسریع در افتتاح با قطارهای عاریه ای در شرایطی که سایر خطوط نیازمند قطار های خود هستند و حتی کمبود هم دارند باید توجه نمود اصولا هنگامیکه تاریخی برای افتتاح تعیین میشود و اجبار به آن می شود در ماههای آخر کارها با سرعت بیشتری پیش می روند و همه پیمانکاران و عوامل ذیربط سستی های احتمالی قبل را کاسته و پروژه متحول می شود. از این رو افتتاح حتی باقطار عاریه ای و ساعات محدود تردد به نفع پروژه بوده است. شخصا با افزایش تدریجی ساعات تردد موافقم زیرا موجب تست خطوط با ریسک کمتر می شود. تست مرحله قبل از تحویل با تست عملیاتی متفاوت است و این روش افزایش تدریجی بار تردد منطقی است.

  • بخش خصوصی 1 0

    سلام کارشناس محترم،
    آیا کارشناس محترم تا به حال از مترو استفاده کرده که متوجه شوند و بدانند حتی همین اندک زمان کارکرد مترو هم برای مردم با مشکلات بسیار بالای حمل و نقل عمومی مفید است؟
    کارشناس معمولا پیشنهاد هم می دهد، برداشت از حرفهای کارشناس این بود که تعطیلش کنیم یا همین حداقل را نیز افتتاح نکنیم که به نظر پیشنهاد مناسبی از طرف یک کارشناس نیست؟
    کارشناس لطفا راهکار عملی بدهید نه ...
    ممنون از تمامی کارشناسان محترم با دید فنی و اجرایی

  • کارشناس حمل و نقل 0 2

    ماشالله دوستداران شهرداری در این سایت خوب فعالند. بنده به عنوان یک متخصص نظرات ایشون رو تایید می کنم. در پاسخ منتقدان شهرداری بودجه کافی برای توسعه حمل و نقل خودرو محور همچون ساخت تونل شهدای غره امیرکبیر نیایش و غیره و همچنین امتداد بزرگراه حکیم و سایر ابنیه و سازه های شتاب دهنده خودرو را داشت اما در بحث مترو این دولت بود که بودجه اختصاص نداد؟ در سال گذشته دولت 3 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری تهران پرداخت کرد این مبلغ کجا هزینه شد؟ جناب قالیباف ادعا دارند که واگن مثل خودرو در قیاس با جاده است و می گویند خوب جاده را ساختیم خرید خودرو که کاری ندارد اگر ساده است چرا واگن نخریدید؟ شما فکر می کنید سرفاصله تنها به دلیل کمبود واگن زیاد است؟ خیر، یکی از تجهیزات بسیار مهم و مرتبط با ایمنی در مترو سیستم های سیگنالینگ است که این سیستم همانند خط 4 در سالهای گذشته با تاخیر بسیار زیاد و با ریسک بالا در بهره برداری در خطوط مترو نصب می گردد. در بهره برداری عجولانه از خطوط همچون خط 3 یک ایستگاه تبادلی حذف شده است و متاسفانه مسایل بسیار دیگری در افتتاح های عجولانه قربانی شده اند