| کد خبر: 134115 |

سرکلانتر دهم فاتب خبر داد:

جزئیات جدید از حادثه تروریستی در حرم امام/ دلیل عدم ورود به حرم

سرکلانتر دهم فاتب همزمان با بازسازی صحنه حمله تروریستی به حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: حضور به موقع مأموران پلیس و کادر امنیتی حرم، تروریست‌ها را در انجام نقشه خود ناکام گذاشت.

تین نیوز

سرکلانتر دهم فاتب همزمان با بازسازی صحنه حمله تروریستی به حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: حضور به موقع مأموران پلیس و کادر امنیتی حرم، تروریست‌ها را در انجام نقشه خود ناکام گذاشت.

 

به گزارش مهر،  سرهنگ امید بهمنیاری در حاشیه مراسم بازسازی صحنه تروریستی حرم امام خمینی (ره) با اعلام اینکه یک نفر از تروریست‌ها بازداشت شده و تحقیقات از وی ادامه دارد، اظهار داشت: تروریست‌ها که یکی لباس قرمز و دیگری لباس آبی رنگ به تن داشت، ساعت ۱۰:۱۰ صبح دیروز از درب غربی حرم مطهر حضرت امام (ره) وارد محوطه حرم شده و ابتدا در جلوی گیت ورودی اقدام به انفجار بمب صوتی کرده است و پس از آن، در حالی که به شدت تیراندازی می‌کردند و محوطه حرم خالی از وجود زائر بود، به سمت صحن اصلی حرکت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه شدت تیراندازی مهاجمان به قدری بود که فشنگ‌های آنها در محوطه فضای سبز به اتمام رسید و یکی از مهاجمان مجبور به پرتاب اسلحه خود به داخل محوطه فضای سبز کرد، افزود: بعد از آن، مهاجمان مسلح به سمت درهای ورودی هجوم برده و در حالی که کسی در این قسمت وجود نداشت، اقدام به شکستن شیشه‌های ورودی و ورود به محوطه حیاط مسقّف حرم کردند.

 

بهمنیاری ادامه داد: این حوادث در کمتر از چند دقیقه به وقوع پیوست و بلافاصله مأموران کلانتری وارد صحنه شدند و با اقدام بجا و همچنین درخواست کمک از کلانتری‌های اطراف، تلاش برای مهار تیراندازی افراد مسلح، پاکسازی محوطه از وجود زائران محترم و همچنین دستگیر کردن مهاجمان را در دستور کار خود قرار دادند.

 

سرکلانتر دهم فاتب افزود: به علت خلوت بودن محوطه، مهاجمان که بسیار شتابزده عمل می‌کردند، موفق شدند وارد حیاط مسقف حرم شده و همچنان به تیراندازی خود ادامه دهند. در این لحظه مأموران پلیس و مأموران حفاظت حرم، مهاجمان را تحت محاصره داشتند. در داخل حیاط مسقف، تابلویی وجود دارد که سمت ورود به حرم را نشان می‌دهد اما بنا به دلایلی، فلش جهتی اشتباه را نشان می‌دهد؛ از این رو خوشبختانه مهاجمان که در جریان این اشتباه نبودند، به جای ورود مستقیم به داخل حرم، وارد محل گیت‌ها شدند و با عبور از یک شبستان، به داخل حیاط پشتی حرم رفتند. در این مکان مهاجمان که متوجه شده بودند چاره‌ای جز تسلیم ندارند، اقدام به شهادت مأمور فضای سبز داخل حرم کرده و بعد از آن نیز یکی از مهاجمان در حرکتی انتحاری، خود را منفجر کرد و به هلاکت رسید و دیگری نیز توسط مأموران پلیس دستگیر شد.

 

وی تصریح کرد: تحقیقات از متهم دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.