| کد خبر: 134080 |

استفاده ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز هواپیمایی قطر از آسمان ایران

ین‌نیوز| مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز خطوط هوایی قطر از آسمان ایران خبر داد.

تین نیوز

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز خطوط هوایی قطر از آسمان ایران خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، مه‌آبادی گفت: پیش‌تر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک‌شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده و فقط حدود ۳۰ پرواز به سمت اروپای‌جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران متذکر شد: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد اما الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه‌جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود. این جریان ترافیکی که حدود ۵۰ ترافیک است حدود ۳۰ دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.

 

وی افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند. از حدود ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

 

مه‌آبادی گفت: با درخواست کشور قطر و سازمان بین‌المللی‌ ایکائو و پایبندی به تعهدات بین‌المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت. تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.

 

وی گفت: پس از ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده و می‌توانیم به تقاضاهای بین‌المللی پاسخ بدهیم. با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین‌تری را هم پاسخگو باشیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.