| کد خبر: 134065 |

شهرداری‌ها موظف به پرداخت سهم آتش‌نشانی از عوارض ساختمانی

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید سهم آتش‌نشانی از عوارض ساختمانی را پرداخت کنند، گفت: شورای پنجم شهر و روستا باید تعیین تکلیف این پرداخت‌ها را در اولویت قرار دهد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید سهم آتش‌نشانی از عوارض ساختمانی را پرداخت کنند، گفت: شورای پنجم شهر و روستا باید تعیین تکلیف این پرداخت‌ها را در اولویت قرار دهد.

 

به گزارش خانه ملت، سیدمهدی مقدسی در خصوص تکلیف شهرداری‌ها مبنی برتخصیص 2 درصد از عوارض ساختمانی برای تجهیزات آتش‌نشانی، گفت: بلندمرتبه سازی ها سهم بسزایی در وقوع بحران در کلانشهرها دارند از این رو پرداخت بخشی از عوارض این سازه ها به آتش‌نشانی برای ارتقا تجهیزات، ایمنی شهر، اطفای حریق و ورود جدی و آنی به بحران ضروری است.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، تصریح کرد: بعد از آتش سوزی ساختمان پلاسکو بیش از پیش ضرورت تخصیص 2 درصد از عوارض ساختمانی برای ارتقا تجهیزات آتش‌نشانی احساس شد لذا شهرداری‌ها باید این اعتبارات را تامین کنند.

 

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستای منتخب نیز در ابتدای آغاز به کار پنجمین دوره از خود باید اهتمام جدی نسبت به این موضوع داشته باشند، به ویژه در کلانشهرها ارتقا تجهیزات آتش نشانی بسیار ضروری است.

 

مقدسی با بیان اینکه نظارت بر ضوابط و مقررات ساختمانی برای اجرای کامل و تخصیص اعتبارات بخش تجهیزات آتش‌نشانی لازم است، گفت: رعایت ضوابط و مقررات ساختمانی شرایط پرداخت برای سازندگان سازه‌های بلندمرتبه را ایجاد خواهد کرد، در حقیقت سازنده‌ها ضمن پیش بینی شرایط ایمنی سازه باید نسبت به پرداخت عوارض توجه جدی داشته باشند.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرداری ها ضمن پرداخت سهم آتش نشانی از عوارض ساختمانی باید نسبت به تامین ایمنی سازه‌های قدیمی اقدامات لازم را انجام و ایرادات را برطرف کند، اما متاسفانه تنها پس از بحران موضوعات ایمنی یا پرداخت سهم آتش نشانی مطرح می‌شود.

 

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستای مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهرداری‌ کلانشهرها نیز باید توجه ویژه‌تری به پرداخت سهم آتش‌نشانی از عوارض ساختمانی داشته باشد زیرا علاوه بر وجود بلندمرتبه‌های بسیار در کلانشهرها، آسیب پذیری بیشتری نسبت به سایر شهرها دارند؛ به ویژه شهرهایی چون تهران باید از ستاد بحران و تجهیزات مدرن‌تری برخوردار باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.