| کد خبر: 134031 |

حملات تروریستی تهران در صدر تحلیل رسانه های جهانی

◄ ایران ترند نخست توئیتر شد

رسانه های جهان در گزارش های خود به حادثه تروریستی امروز تهران پرداخته و نوشتند که تاکنون عده زیادی در این حادثه زخمی شده و طبق گزارش ها هفت نفر نیز کشته شدند. بسیاری از رسانه های از جمله سی ان ان این حادثه را نادر ارزیابی کردند و نوشتند در تهران چنین وقوع چنین عملیات هایی بعید به نظر می رسید. خبرگزاری های آسوشیتدپرس، سی ان بی سی، رویترز، سی ان ان، سایت روزنامه واشنگتن پست، گاردین و دیگر رسانه ها و شبکه های خبری جهانی به صورت فوری و زنده اخبار لحظه به لحظه این حادثه را پوشش دادند. هم اکنون ترند ایران و تهران در صدر ترندهای توئیتر قرار دارند.

تین نیوز

رسانه های جهان در گزارش های خود به حادثه تروریستی امروز تهران پرداخته و نوشتند که تاکنون عده زیادی در این حادثه زخمی شده و طبق گزارش ها هفت نفر نیز کشته شدند.  بسیاری از رسانه های از جمله سی ان ان این حادثه را نادر ارزیابی کردند و نوشتند در تهران چنین وقوع چنین عملیات هایی بعید به نظر می رسید. خبرگزاری های آسوشیتدپرس، سی ان بی سی، رویترز، سی ان ان، سایت روزنامه واشنگتن پست، گاردین و دیگر رسانه ها و شبکه های خبری جهانی به صورت فوری و زنده اخبار لحظه به لحظه این حادثه را پوشش دادند. هم اکنون ترند ایران و تهران در صدر ترندهای توئیتر قرار دارند.

 

اظهارات کلی رویترز

خبرگزاری رویترز به طور کلی به آمارهای رسانه های داخلی ایران اشاره کرد و نوشت: تا کنون هفت نفر در دو حادثه حمله به مجلس و تیراندازی در حرم امام (ره) کشته شده‌اند.

 

رویترز در خبر خود در خصوص این حادثه اظهار داشت: بنابر اعلام رسانه های داخلی ایران، حمله تروریستی به پارلمان ایران و و انفجار بمب در آرامگاه آیت الله خمینی در روز چهارشنبه در تهران بیش از 7 نفر در قلب جمهوری اسلامی ایران کشته شدند.

 

رویترز در ادامه نوشت: نهادهای امنیتی ایران با اشاره به اینکه یک گروه تروریستی این دو حادثه را برنامه ریزی کرده اند از بیان جزئیات بیشتری در این زمینه خودداری کرده اند.

 

اشاره سی ان ان به نادر بودن عملیات تروریستی در ایران

وب سایت شبکه خبری سی ان ان در خبری با پوشش زنده از دو حادثه تروریستی حمله به مجلس شورای اسلامی و نیز حرم امام خمینی این حادثه را نخستین حمله تروریستی داعش در ایران محسوب کرده و با اشاره به اینکه در 7 سال گذشته حادثه  تروریستی عمده در ایران به وقوع نپیوسته آخرین حادثه تروریستی عمده در ایران را حمله انتحاری به مسجد جامع زاهدان در سال 2010 (1389) اعلام کرده است.

 

وب سایت سی ان بی سی در گزارشی نوشت: عملیات خرابکارانه متعددی در تهران رخ داده است. همچنان مشخص نیست که چه کسی عامل این عملیات تروریستی بوده است اما در حقیقت باید گفت این عملیات در تهران بسیاری نادر بوده است.

 

حضور خبرنگار آسوشیتدپرس در محل حادثه

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با انتشار گزارشی از حوادث تروریستی تهران به نقل از یکی از خبرنگاران مستقر خود در محل حادثه (بهارستان) نوشت مهاجمان تروریستی در حلقه  محاصره در داخل ساختمان مجلس تیراندازی می کنند و این در حالی است که نیروهای امنیتی ایران و تک تیراندازها در تمامی اطراف این ساختمان مستقر شده و مهاجمان را تحت محاصره گرفته اند.

 

یک رهگذر خیابانی در بهارستان به این خبرگزاری گفت: وقتی ابتدا صدای گلوله را شنیدم تصورم این بود که صدای ترقه بازی است اما وقتی جلوتر رفتم دیدم مردم در کف خیابان دراز کشیده اند. در نهایت با کمک یک راننده تاکسی ار محل گریختم.

 

آسوشیتدپرس در ادامه اظهار داشت: حمله به حرم [امام] خمینی علاوه بر آنکه مرگبار بوده است، از نظر نمادین نیز بسیار قابل توجه است؛ [آیت الله] خمینی، به عنوان اولین رهبر عالی ایران، برجسته ترین چهره کشور و رهبری انقلابی بوده که شاه را در سال 1979 از ایران بیرون رانده است.

 

واشنگتن پست حملات را نمادین دانست

وب سایت روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در گزارشی درباره حوادث تروریستی در تهران نوشت این حملات تروریستی  دو محل نمادین در قلب سیاسی ایران را هداف گرفته است. به نوشته این گزارش ایران پیش از این نیز شاهد برخی حملات تروریستی بوده است اما این نخستین بار است که پایتخت امن این کشور این گونه مورد حمله ترویستی قرار می گیرد.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: طبق گزارش های جدید تاکنون هفت نفر کشته شده اند. در دو عملیات انجام شده که در حرم رهبر پیشین ایران و مجلس تهران انجام شده موجب شده است که بسیاری از رسانه های داخلی به سرعت این موضوع را پوشش دهند. وزیر اطلاعات ایران نیز اعلام کرد، که این عملیات تروریستی بوده است.

 

روزنامه گاردین نیز نوشت: ایران همیشه از سوی گروه‌های افراطی تروریستی  مانند داعش تهدید شده، اما همیشه حملات را خنثی کرده  و با داعش در سوریه و عراق می‌جنگند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.