| کد خبر: 134013 |

ریزش 535 واحدی شاخص بورس در شوک حادثه تیراندازی در تهران

هیجان ایجاد شده پس از وقوع حادثه تیراندازی در تهران، شاخص بورس را منفی کرد به طوری که نماگر بورس با افت 535 واحدی به جایگاه 79 هزار و 758 واحدی رسید.

تین نیوز

هیجان ایجاد شده پس از وقوع حادثه تیراندازی در تهران، شاخص بورس را منفی کرد به طوری که نماگر بورس با افت 535 واحدی به جایگاه 79 هزار و 758 واحدی رسید.

 

به گزارش ایرنا، روند خنثی و راکد معاملات امروز بورس پس از انتشار اخبار مبنی بر وقوع حوادث تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل (ره)، روندی ریزشی را در پیش گرفت و به کانال 79 هزار واحدی سقوط کرد.

 

اگرچه کارشناسان، این شوک را مقطعی و گذرا می دانند، اما فضای منفی ایجاد شده، باعث ایجاد صف های فروش و عرضه در بازار سهام شده است.

 

در معاملات امروز 651 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 624 میلیارد ریال در 50 هزار و 341 نوبت خرید و فروش شد.

 

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز در پی حوادث امروز ، منفی شدند، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 180 واحد، شاخص کل (هم وزن) 204 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 158 واحد، شاخص آزاد شناور 571 واحد، شاخص بازار اول 282 واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و 691 واحد کاهش یافت.

 

نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، رمپنا (مپنا)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، آپ (آسان پرداخت پرشین)، فولاد (فولاد مبارکه)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و اخابر (مخابرات) از نمادهایی بودند که بیشترین سهم را در افت شاخص بازی کردند.

 

شاخص فرابورس (آیفکس) نیز تحت تاثیر حوادث تروریستی تهران، افت 16 واحدی را تجربه کرد.

 

فرابورس امروز شاهد معامله 365 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یک هزار و 110 میلیارد ریال بود.

 

افراد ناشناسی امروز (چهارشنبه) در 2 رویداد جداگانه در راهروهای مجلس شورای اسلامی و نیز حرم مطهر امام (ره) اقدام به تیراندازی کردند که در این 2 حادثه چندین نفر زخمی و کشته شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.