| کد خبر: 133995 |

قدیمی ترین فرودگاه های جهان کدامند؟

هیچ شکی نیست که دانستن تاریخچه فرودگاه ها برای هر شخصی و مخصوصا مسافران جالب باشد، مخصوص اینکه اکثرا تمایل دارند تا قدیمی ترین فرودگاه های جهان جهت بلیط هواپیما بشناسند

تین نیوز

هیچ شکی نیست که دانستن تاریخچه فرودگاه ها برای هر شخصی و مخصوصا مسافران جالب باشد، مخصوص اینکه اکثرا تمایل دارند تا قدیمی ترین فرودگاه های جهان جهت بلیط هواپیما بشناسند

 

اینکه این فرودگاه های قدیمی کی تاسیس شده اند؟ چه افرادی مشهوری از آن ها استفاده کرده اند؟ در اولین پروازهای آن ها، چه نوع هواپیماهایی و از چه کشورهایی، نشست و برخاست کرده اند و خیلی سوالات دیگر. اصولا همیشه اطلاعاتی به صورت خلاصه و در قالب یک بنر یا سنگ نوشته، جلوی درب فرودگاه ها نصب می شود و در خصوص تاریخچه آن توضیحاتی داده میشود مانند پارک، البته نه همه جا.

 

در این مقاله قصد داریم تا قدیمی ترین فرودگاه های جهان را به شما معرفی کنیم. فرودگاه هایی که هنوز هم استفاده می شوند و بعضی از آن ها جز بهترین های جهان نیز می باشند. مساله ای که ممکن است برای شما درهنگام خرید بلیط هواپیما جالب باشد.

 

قدیمی ترین فرودگاه های جهان

 

1.فرودگاه کالج مارک مریلند آمریکا

این فرودگاه، قدیمی ترین بین بقیه می باشد. این فرودگاه در سال 1909 توسط ارتش ایالات متحده به منظور آموزش افسران به منظور فراگیری اولین پرواز با هواپیما انجام شد. این فرودگاه از نظر هوانوردی، تاریخچه بسیار مهمی دارد و مخترعان بزرگ در صنعت حمل و نقل درایجاد آن نقش داشته اند.  بسیاری از پرواز های اولیه در جهان، در این فرودگاه انجام شده است مانند پروازهایی در ارتفاع بالا، پروازهایی که نخستین مسافر زن را داشته است و اولین پرواز هلیکوپتر. در حال انواع پروازهای عمومی و اختصاصی در این فرودگاه انجام می شود و دارای یک موزه تخصصی نیز می باشد.

 

2.فرودگاه هامبورگ

دومین فرودگاه قدیمی جهان که در آلمان واقع شده است. این فرودگاه در ژانویه 1911 برای استفاده نظامی در جنگ جهانی اول افتتاح شد و در 1916 آتش گرفت و کاملا تخریب شد. بعد از جنگ جهانی دوم، این فرودگاه به عنوان یک منطفه عملیاتی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، فرودگاه هامبورگ یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها می باشد که درسال 2015، 15 میلیون مسافر را درآن جابجا شده اند.

 

3.فرودگاه شورهام انگلستان

این فرودگاه، از قدیمی ترین های انگلستان است که در سال 1910 افتتاح شد. این فرودگاه از همان اول برای هدف های تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. در طول جنگ جهانی دوم، انواع هواپیماهای نظامی سبک و هلیکوپترها  نیز در آن به نشست و برخاست پرداختند. بعضی اوقات، به منظور فیلمسازی به کار گرفته می شد.

 

4.فرودگاه اورل بخارست رومانی

این فرودگاه از قدیمی ترین های شرق اروپا می باشد. این فرودگاه در سال 1912 تاسیس شد و اولین پرواز آن مربوط به یک مدرسه بود. فرودگاه اورل تا زمان 1965 که فرودگاه اتوبنی افتتاح شد، تنها فرودگاه بخارست بود تا اینکه در سال 2012 نوع پروازهای آن تغییر پیدا کرد و هواپیمای تجاری در آن نشست و برخاست می کردند. همچنین این دومین فرودگاه بین المللی رومانی می باشد.

 

5.فرودگاه برمن آلمان

این فرودگاه در سال 1913 تاسیس شد و پایگاه هواپیماهای شرکت جرمانیا و ریناایر بود. این فرودگاه بین سال های 1945 تا 1940 پایگاه هوایی نظامی آمریکا شد. بعدا لوفتانزا پروازهای خود را از سال 1945 در این فرودگاه آغاز نمود. پس از آن مرکز آموزش های هواپیمایی نیز در آن ایجاد گردید. در حال حاضر، سالانه 2.5 میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا می شوند.

 

6.فرودگاه بین المللی دون میوآنگ بانکوک

این فرودگاه یکی از قدیمی ترین فرودگاه های بین المللی در جهان و آسیا می باشد. این فرودگاه به عنوان پایگاه نیروی هوایی رویال تای در 27 مارس 1914 تاسیس شد، البته اگرچه قبل از این هم به صورت غیر رسمی کاربری داشت. پروازهای تجاری این فرودگاه از 1924 شروع گردید. در حال حاضر بیشتر پروازهای تایلند از این فرودگاه انجام می شود و در سال 2015 یکی از کم هزینه ترین فرودگاه های جهان انتخاب شد.

 

7.فرودگاه کیامپینو رم

این فرودگاه در سال 1926 تاسیس شد. تا 1960، این فرودگاه، قدیمی ترین فرودگاه رم بود که سالانه 2 میلیون مسافر را سرویس دهی می کرد. در حال حاضر این فرودگاه یکی از شلوغ ترین و سریع ترین در خدمات و پرواز در ایتالیا می باشد. 

 

8.فرودگاه شیفول آمستردام

این فرودگاه، یکی از قدیمی ترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان می باشد. این اولین فرودگاه هلند می باشد. مانند بقیه فرودگاه ها، استفاده اولیه آن به منظور کاربردهای نظامی بوده است. در حال حاضر سالانه 50 میلیون مسافر در این فرودگاه جابجا می شوند که از نظر دسترسی، بیشترین و بهترین را نسبت به بقیه، در کشور دارد.

 

9.فرودگاه برجت فرانسه

این فرودگاه به منظور انجام پروازهای تجاری در سال 1919 افتتاح شد و در پایتخت فرانسه واقع شده است. نکته خیلی جالب و تاریخی این فرودگاه این است که هیتلر تنها پرواز گردشگری در پاریس را از این فرودگاه آغاز کرد.

 

10.فرودگاه کینگ فورد سیدنی

این فرودگاه علاوه بر قدیمی بودن، شلوغ ترین نیز می باشد، با 40 میلیون مسافر در سال 2015. در سال 1920 این فرودگاه تاسیس گردید ولی پروازهای خود را از سال 1924 شروع کرد. پایگاه هوایی شرکت هواپیمایی کوانتاس در این فرودگاه می باشد که سومین خطوط هواپیمایی قدیمی در دنیا می باشد.

 

11- فرودگاه مهر آباد

این فرودگاه قدیمیترین فرودگاه ایران است که دارای پروازهای زیادی تا کنون بوده است. پرواز تهران به مشهد جزو اولین پروازهای این فرودگاه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    باسلام خیلی بده که اطلاعاتتون در این سطحه که فرودگاه مهرآباد را به عنوان قدیمی ترین فرودگاه ایران عنوان کردید

  • mahziyar 0 0

    کاملا در اشتباهی عزیزم قدیمی ترین و اولین فرودگاه در خاورمیانه مربوط به فرودگاه مسجد سلیمانه

  • محمد 0 0

    با سلام شما ی لطفی بکنید اول مطالعه کنید بعد رتبه بندی کنید اولین فرودگاه کشور فرودگاه مسجدسلیمان بود و دومیش هفتکل که هر دو شهر در خوزستان هستند.