| کد خبر: 133658 |

Elec City، نخستین اتوبوس برقی هیوندای، رونمایی شد

اتوبوس برقی هیوندای با هر بار شارژ و بیشینه سرعت 93 کیلومتر در ساعت، حدود 290 کیلومتر راه می‌پیماید.

تین نیوز

اتوبوس برقی هیوندای با هر بار شارژ و بیشینه سرعت 93 کیلومتر در ساعت، حدود 290 کیلومتر راه می‌پیماید.

 

به گزارش جی اس ام، نخستین اتوبوس برقی هیوندای در مقیاس تجاری که حاصل هشت سال پژوهش و تلاش کارکنان این شرکت است، الک‌ سیتی (Elec City) نام دارد.

 

الک سیتی به لطف 4 باتری لیتیوم-یون پلیمر 64 کیلووات‌ساعتی خود (در کل، 256 کیلووات‌ساعت) می‌تواند با هر بار شارژ، حداکثر با سرعت 93 کیلومتر در ساعت، حدود 290 کیلومتر راه بپیماید.

 

باتری‌ها از طریق ورودی استاندارد European Type 2 شارژ می‌شوند و پر شدن کامل آن‌ها 67 دقیقه زمان می‌برد. جا دارد به این موضوع نیز اشاره شود که زمان‌بر بودن فرآیند شارژ باتری‌ خودروهای برقی یکی از نقاط ضعف فعلی آن‌ها است. اما اخیرا پیشرفت‌هایی حاصل شده است که اگر به مرحله اجرا برسد، باتری‌های آینده تنها ظرف چند دقیقه شارژ خواهندشد.    

 

قیمت نهایی اتوبوس برقی هیوندای هنوز اعلام نشده است، اما برآورد شده که دست‌کم 179 هزار دلار خواهدبود. در حال حاضر، اتوبوس‌های برقی تقریبا دو برابر گران‌تر از همتایان دیزلی خود هستند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که استفاده از این اتوبوس‌ها در مسیرهای طولانی نهایتا هزینه‌های شهری را کاهش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی می‌شود.  

 

گفتنی است، دولت جدید کره جنوبی برای محافظت از محیط‌زیست سیاست‌های جدیدی را به اجرا درآورده است که طبق آن، وزارت محیط زیست موظف است حدود نیمی از مبلغ خرید اتوبوس‌های برقی را به‌صورت یارانه به خریداران بپردازد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود علاوه بر کمک‌های این وزارت‌خانه، مقامات استانی نیز یارانه جداگانه‌ای را به خرید این‌گونه اتوبوس‌ها اختصاص دهند.

 

«مون جائه-این»، رئیس جمهور فعلی کره جنوبی، قول داده است 70 درصد خودروهای مورد استفاده توسط مراکز عمومی را با خودروهای جدید دوست‌دار محیط زیست جایگزین کند و به کسانی که این خودروها را می‌خرند یارانه بپردازد.
 

دولت وی همچنین متعهد شده است تا سال 2030 به تردد خودروهای دیزلی در جاده‌ها پایان داده و آن را ممنوع اعلام کند که این کار نیز خود به گسترش استفاده از خودروهای برقی کمک خواهدکرد.

 

هیوندای هم مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های خودروساز، طی سال‌های اخیر شمار خودروهای الکتریکی خود را به آهستگی افزایش داده است. برجسته‌ترین نمونه این خودروها، سدانی به نام یونیک (Ioniq) است که در سه نوع هیبریدی، اتصال برقی دوگانه‌سوز، و تمام‌برقی به فروش می‌رسد.

 

منبع: جی اس ام

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.