| کد خبر: 133634 |

تهدید نسل گربه‌های جنگلی در جاده‌های گیلان

نور شدید چراغ خودروها منجر به نابینایی موقت وحوش به خصوص مرگ گربه‌های جنگلی می‌شود.

تین نیوز

نور شدید چراغ خودروها منجر به نابینایی موقت وحوش به خصوص مرگ گربه‌های جنگلی می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، یک قلاده گربه جنگلی که به‌علت تصادف شبانه با خودروهای عبوری دچار مصدومیت شده بود با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه به مرکز دامپزشکی منتقل شد.

 

«ابراهیم غلامی» رئیس اداره محیط زیست استانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت: با تماس و گزارش مردمی مطلع شدیم که یک قلاده گربه وحشی به دلیل تصادف با خودروهای عبوری از ناحیه کمر دچار ضایعه شده است که با هماهنگی و همکاری واحد فوریتهای آتش نشانی شهرستان، حیوان زخمی که ماده و دارای توله شیرخوار نیز بود زنده‌گیری شد که بدلیل شدت جراحات با هماهنگی اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان در اختیار دامپزشک حیات وحش این اداره قرار گرفت تا مراحل درمانی به فوریت انجام شود.

 

وی افزود:با توجه به اینکه اغلب وحوش در مواجهه با نور شدید چراغ خودروها در شب هنگام دچار نابینایی موقت می‌شوند توصیه کرد تا رانندگان عبوری هنگام شب مخصوصا در جاده های نزدیک مناطق جنگلی توجه بیشتری به این حیوانات داشته باشند.

 

غلامی ادامه داد:در صورت بروز هرگونه حادثه به سرعت مامورین حفاظت محیط زیست یا آتش نشانی را مطلع کنند و توجه داشته باشند که برخی از وحوش در هنگام مصدومیت به دلایل مختلفی همچون ترس و استرس ممکن است بسیار خطرناک باشند.

 

وی تصریح کرد:متاسفانه بروز حوادثی همچون تصادفات جاده ای در سالیان اخیر نسل گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، یوزپلنگ و خرس را به شدت مورد تهدید قرار داده است.

 

از این‌رو سازمان حفاظت محیط زیست در بعضی مناطق اقدام به نصب تابلوهای هشدار دهنده کرده که توجه رانندگان را به این اعلانات می‌طلبد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.