| کد خبر: 133518 |

برگزاری مانور بدون اطلاع قبلی امداد و نجات باهدف

ارتقاء توان و آمادگی نیروهای واکنش سریع بندرامام خمینی(ره)

مانور بدون اطلاع قبلی امداد و نجات درون تونل سرویس اسکله با هدف ارتقاء ضریب ایمنی و افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی با موفقیت در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار گردید.

تین نیوز

مانور بدون اطلاع قبلی امداد و نجات درون تونل سرویس اسکله با هدف ارتقاء ضریب ایمنی و افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی با موفقیت در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار گردید.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم تمهید محیطی ایمن برای فعالیت در مجتمع بندری امام خمینی(ره)اظهار داشت: حسب سناریو و بدون اطلاع قبلی، مانوری به منظور تمرین و همکاری نیروهای عملیاتی در مواجهه با وقوع سانحه سقوط در تونل سرویس اسکله ها برگزار و توان و آمادگی نیروهای عملیاتی این مجتمع بندری در این خصوص آزموده شد.

 

گرایلو در ادامه افزود: در پی اعلام سقوط فرضی یک نفر از کارکنان شرکت های فعال در این مجتمع بندری به درون تونل سرویس اسکله به مرکز ایمنی و آتش نشانی، بلافاصله نیروهای واکنش سریع به محل اعزام گردیده و اقدامات لازم  به منظور نجات جان مصدوم را به مرحله ی اجرا گذاشتند.

 

وی در تشریح بخش های مختلف عملیات امداد و نجات مصدوم، کسب اطلاعات اولیه از همکاران فرد حادثه دیده و چگونگی وقوع حادثه، دستور تشکیل تیم امدادی و اعزام به درون تونل سرویس، استفاده از گازسنج جهت اطمینان از عدم وجود گازهای غیر قابل تنفس درون تونل سرویس را از جمله اقداماتی برشمرد که تحت فرماندهی تیم واکنش سریع انجام گرفت.

 

معاون دریایی و بندری همچنین با اشاره به بهره گیری از ادوات و تجهیزات ویژه از جمله سه پایه امداد و نجات و سبد (بسکت) ویژه حمل مصدوم از درون تونل سرویس اظهار داشت: عملیات جستجو، خارج سازی و انتقال مصدوم به مرکز درمانی از جمله بخش های دیگر این مانور بود که با همکاری گروهی تیم واکنش سریع و برابر با استانداردهای عملیاتی صورت پذیرفت.

 

گرایلو با اشاره به وجود مخاطرات احتمالی متعدد حین انجام فعالیت های جاری در محیط مجتمع بندری،   ایمن سازی این نقاط و افزایش توان و آمادگی نیروهای عملیاتی در مواجهه با این مخاطرات را از راهکاری لازم برای ارتقاء ضریب ایمنی در این مجتمع بزرگ بندری برشمرده و برگزاری بدون اطلاع قبلی این مانور و آزمودن نیروهای عملیاتی در حین اجرای چنین مانورهایی را از جمله برنامه های تمرینی در این راستا عنوان نمود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.