| کد خبر: 133126 |

توقف بررسی طرح «مدیریت شهری» در مجلس

بررسی طرح مدیریت شهری که به علت تعلل دولت در بررسی و تصویب لایحه مدیریت شهری در مجلس کلید خورده بود، متوقف شد.

تین نیوز

بررسی طرح مدیریت شهری که به علت تعلل دولت در بررسی و تصویب لایحه مدیریت شهری در مجلس کلید خورده بود، متوقف شد.

 

اواخر سال گذشته تعلل دولت در بررسی و تصویب نهایی لایحه مدیریت شهری موازی‌کاری در مجلس را رقم زد؛ به این معنا که اگرچه دولت سعی داشت در زمان بررسی لایحه مدیریت شهری اشکالات کلیدی این طرح را که منجر به ارائه اختیارات فراوان به شهرداری‌ها می‌شد رفع کند اما تاخیر در این روند سبب شد مجلس راسا به این موضوع ورود کند تا بدون اعمال اصلاحات مدنظر دولت، لایحه مدیریت شهری را به شکل یک طرح به تصویب برساند.

 

اما خبرها از آخرین روند بررسی طرح مدیریت شهری در مجلس حاکی از آن است که بررسی این طرح در کمیسیون‌های تخصصی متوقف ماند تا لایحه دولت در این زمینه نهایی و به مجلس ارائه شود. به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جامع مدیریت شهری روز یکشنبه در کمیسیون انرژی مجلس با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف و برخی از طراحان طرح مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

موافقان و مخالفان این طرح با اصل این موضوع که باید در مدیریت شهری تجمیعی صورت بگیرد و فرماندهی واحدی در مدیریت شهری وجود داشته باشد تا بتوانند با اختیارات، امکانات و مسوولیت واحد اعمال مدیریت کنند موافق بودند اما با تصویب این طرح به دلایلی مخالف بودند.

 

یکی از دلایل مخالفان طرح، لایحه‌ای بود که با همین موضوع در دولت در دست بررسی است. به گفته نمایندگان حاضر در جلسه با توجه به اینکه دولت در حال تهیه لایحه‌ای درخصوص مدیریت شهری است، این طرح متوقف شود تا دولت لایحه خود را در این زمینه به مجلس ارائه دهد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.