| کد خبر: 131370 |

اطلاعیه وزارت‌نفت درباره جریان‌سازی‌های تخریبی در آستانه انتخابات

تین نیوز

وزارت‌نفت درباره برخی جریان‌سازی‌های تخریبی علیه صنعت‌نفت در آستانه انتخابات اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 به گزارش ایلنا، در اطلاعیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت آمده است: رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، که صنعت نفت از میان شدیدترین هجمه‌ها و تخریب‌ها، سربلند و سرافراز بیرون آمد.

 

برخی کاندیداها و همراهان آنها در این ماراتن سخت از همه توان و ظرفیت سیاسی و رسانه‌ای خود برای مخدوش کردن دستاوردها و عملکرد صنعت نفت در دولت یازدهم استفاده کردند تا از این رهگذر شاید راهی برای جلب آرای مردم پیدا کنند. اما هرچه بیشتر تلاش کردند و هرچه بیشتر جستجو کردند، مسئله یا روزنه‌ای نیافتند تا به هدف نهایی خود برسند. چرا که صنعت نفت به عنوان یکی از خطوط مقدم جبهه مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌های خارجی، چنان کارنامه و عملکردی از خود در طول عمر دولت یازدهم برجای گذاشته که همه مردم آگاه ایران به آن واقف بوده و بر آن مهر تایید می‌زنند.

 

کارنامه پاک و بی‌آلایش صنعت‌نفت در دولت یازدهم و تلاش مدیریت این صنعت برای زدودن فسادها و نابسامانی‌های به ارث مانده و حرکت سریع و قدرتمند برای احیای صنعت نفت، جبران عقب ماندگی‌ها و احیای جایگاه و اقتدار ایران در بازارهای جهانی به ویژه پس از اجرای برجام، کمترین شک و تردیدی را برای ناظران منصف و مردم آگاه ایران نسبت به موفقیت این صنعت در دولت یازدهم برجا نگذاشته است.

 

صنعت نفت علی‌رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای داخلی و خارجی در طول سال‌های گذشته، عملکردی قابل قبول و بیش از انتظار داشته و بر این مهم همه ناظران و کارشناسان منصف داخلی و خارجی صحه می‌گذارند.

 

این شرایط البته برای تیم‌های سیاسی و رسانه‌ای تخریب‌گر که با برخی کاندیداهای ریاست جمهوری همراه هستند قابل پذیرش نبود. مدیریت این جریان سیاسی با وجود آگاهی نسبت به عملکرد موفق و فراتر از انتظار صنعت نفت، به دلیل تنگ‌نظری سیاسی، راه کتمان حقایق و تخریب را در پیش گرفت. بنابراین پس از ناامید شدن از یافتن بهانه‌ای برای حمله و هجمه علیه صنعت نفت و به تبع آن دولت یازدهم، متوسل به حربه جریان‌سازی و جوسازی کاذب علیه صنعت نفت شدند.

 

همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد به ادعاهای نخ‌نما شده در ماجرای کرسنت متوسل شده و تلاش کردند با داستان‌پردازی‌هایی که متاسفانه برخی کاندیداها و مشاوران آن‌ها را نیز درگیر ساخت، صنعت نفت و مدیریت آن را هدف قرار دهند. این عده بدون توجه به ابعاد امنیتی و مصالح ملی پرونده و صرفاً با هدف بهره‌برداری سیاسی و شبهه‌افکنی بار دیگر جریان‌سازی منفی را آغاز کردند تا شاید هم به مدیران نفتی ضربه بزنند و هم بر نقش مخرب خود در پرونده کرسنت سرپوش گذارند.

 

هر چند که این‌بار با واکنش جدی وزارت نفت روبرو شدند، اما به بی‌اخلاقی و منفعت‌طلبی مبتلاتر از آن بودند که بتوانند دست از مشی قدیمی خود بردارند. همان‌گونه که اعلام کردیم وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک و با فروکش کردن التهابات و هیجانات انتخابات ریاست جمهوری، درباره کرسنت و نقشی که افراد مختلف در آن داشتند به ویژه درباره کسانی که این‌روزها مشغول موج سواری‌اند، شفاف‌سازی خواهدکرد تا افکار عمومی قضاوت کنند چه کسانی به کشور خدمت و چه کسانی خیانت کردند و همچنان اصرار بر خیانت دارند.

 

اما کرسنت تنها دستاویز این گروه نبود. آنها که پس از مدتی به این نتیجه رسیدند کرسنت آبی برایشان گرم نمی‌کند، در گزارش‌هایی که ظاهراً به اطلاعات برخی دستگاه‌های نظارتی استناد می‌کند، اما در واقع برداشتی غیرحرفه‌ای و غیر علمی است، با اعلام ارقامی مانند ۴ میلیارد دلار، ۱۶ میلیارد دلار و ۲۰ میلیارد دلار بدهی نفتی افراد گمنام، برای چندمین بار سعی در ایجاد شبهاتی کردند که در واقع پوششی است برای انحراف افکار عمومی از ماجرای بابک زنجانی.

 

این جریان به رغم صدور حکم نهایی دادگاه در مورد زنجانی، همچنان‌ سعی در القای این موضوع دارد که در دولت یازدهم هم بدهکاران نفتی مانند بابک زنجانی پدید آمده‌اند که البته هیچ مستنداتی هم برای ادعایشان ارائه نمی‌کنند. همین جا لازم است از این آقایان بخواهیم با توجه به روابطی که دارند فهرستی از این بدهکاران گمنامی که ادعا می‌کنند ارائه دهند تا نسبت به وصول بدهی‌ها اقدام و حق‌الکشف ایشان هم پرداخت شود! هم مسئولین دولت و هم مراجع ذیصلاح دیگر بارها بر عدم وجود این پدیده‌ها در دولت یازدهم تاکید داشتند اما گویا گوش این گروه به هشدارها و مواضع مقامات مربوطه بدهکار نیست.

 

از این‌روی، وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران از نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی و همچنین دستگاه قضایی درخواست دارد تا برای رفع شبهه در این باره اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی کنند تا خدمات و دستاوردهای صنعت نفت در سخت ترین شرایط سیاسی و اقتصادی کشور تحت‌الشعاع غرض‌ورزی‌‍‌های سیاسی قرار نگیرد.

 

در پایان تاکید می‌شود حال که رقابت‌های انتخابات به پایان راه خود رسیده صنعت نفت بیش از گذشته به خود و دستاوردهایش افتخار می‌کند چراکه در سخت‌ترین و شدیدترین ماراتن انتخاباتی و علی‌رغم همه تلاش‌های جریان تخریب‌گر، آشکار شد مدعیان چیزی علیه وزارت نفت در چنته نداشته و به ناچار سعی کردند آن‌چه را به مدد سخت‌کوشی و تلاش مدیران و کارکنان زحمتکش این صنعت در چهار سال گذشته بدست آمده و موجب حیرت و تحسین آگاهان داخلی و خارجی قرار گرفته مورد حملات کور و تخریب قرار دهند.

 

وقتی این مدعیان، بازگشت اقتدار ایران در اوپک و باز پس‌گیری سهم از دست رفته در دوران مدیریت‌شان را زیر سوال می‌برند، وقتی جلوگیری از به غارت رفتن سهم ایران از میادین مشترک نفت و گاز با همسایگان را خام‌فروشی تلقی کرده و همچنان به واگذاری حق ملت به کشورهای عربی همسایه اصرار دارند، دیگر چه می‌توان گفت جز پناه بردن به خدا و وانهادن قضاوت به مردم شریف و میهن‌پرست ایران.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.