| کد خبر: 131268 |

قطعه یک آزادراه تهران شمال در ایستگاه پایانی

تین نیوز

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه مراحل ساخت تمام زیرساخت ها و ابنیه های قطعه یک آزادراه تهران شمال به پایان رسیده است، گفت: استفاده از سرمایه های خرد مردم می تواند بهره برداری از تمام فازهای این پروژه را تسریع کند.

 

 

سیدبهلول حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت 4 قطعه آزادراه تهران شمال، گفت: با توجه به فعالیت های شبانه روزی قطعه یک این آزادراه از سه راه شهرستانک تا انتهای آزادگان تا پایان شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

 

مدیر پروژه آزادراه تهران شمال، با بیان اینکه با افتتاح این قطعه 60 کیلومتر کاهش مسیر و از بین رفتن ترافیک های طولانی را شاهد خواهیم بود، افزود: با توجه به تامین منابع مالی این قطعه و فعالیت های شبانه روزی که در این مکان در حال انجام است به زودی با افتتاح آن شاهد استفاده مردم خواهیم بود.

 

فعالیت شبانه روزی برای تکمیل هر چه سریع تر آزادراه تهران شمال

حسینی ادامه داد: مراحل ساخت تمام زیرساخت ها و ابنیه های قطعه یک آزادراه تهران شمال به پایان رسیده است.

 

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: قطعه یک آزادراه تهران- شمال از تقاطع "بزرگراه آزادگان "و" بزرگراه شهید همت" شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.

 

وی با تاکید بر اینکه سایر فازهای آزادراه تهران شمال نیز در دست ساخت است، تصریح کرد: در قطعه دو این آزاد راه پیمانکار مشخص شده و مراحل تکمیل این فاز در دست اجرا است.

 

حسینی با بیان اینکه محدودیت منابع در تکمیل قطعه های دیگر این آزاد راه به غیر از قطعه یک آن مشهود است، گفت: ارایه سهام این پروژه در بورس می تواند راه حل خوبی برای تکمیل هر چه سریع تر آن باشد.

 

باید سرمایه های مردم به سمت پروژه های عمرانی هدایت شود

مدیر پروژه آزادراه تهران شمال یادآور شد: باید سیاستی در نظر گرفته شود که سرمایه گذاری مردم در پروژه های عمرانی به صرفه تر از سپرده گذاری آن ها نزد بانک ها باشد که لازمه این امر تضمین بازگشت منابع از سوی دولت است.

 

وی ادامه داد: با تسریع در تکمیل پروژه هایی مانند آزاد راه تهران شمال اشتغال پایدار در کشور را شاهد خواهیم بو.د.

 

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ریزی برای کاهش نرخ عوارض در قطعه چهار آزادراه تهران شمال نشده است، گفت: هر چند عوارض 5 هزار تومانی در این منطقه زیاد است، اما این میزان عوارض نیز پاسخگوی برگشت منابع هزینه شده نیست.

 

وی ادامه داد: در صورت کاهش نرخ عوارض احتمال عدم تامین منابع سرمایه گذار وجود دارد از این رو هنوز  برای تجدیدنظر در نرخ عوارض این قطعه تدبیری اندیشیده نشده است.

 

مدیر پروژه آزادراه تهران شمال افزود: در حال حاضر ساکنان بومی قطعه 4 آزادراه تهران شمال عوارض کمتری پرداخت می کنند که این مهم برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شده است


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.