| کد خبر: 131202 |

شهر نیازمند شورای قانون مدار

تین نیوز

 بدون شک، مهمترین ویژگی یک شورای شهر موثر و کارآمد، قانون مداری و حرکت بر مدار و مسیر قانون است و این موضوع باید در تمام شرایط و هر لحظه مد نظر قرار گیرد.

 

این روزها، بساط تبلیغات برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر زنجان همچون سایر نقاط کشور داغ و پر بار است و تمام 247 نامزد در تلاش برای معرفی خود هستند تا به این طریق بتوانند آرای بیشتری را به سمت خود جلب کنند، اما اینکه تا چه اندازه در این مسیر صداقت و قانون مداری را پیشه راه خود ساخته اند، جای سوال دارد.


یکی از مواردی که می تواند قانون مداری نامزدهای انتخاباتی را به وضوح مشاهده کرد، پایبندی نامزدها به ضوابط ابلاغ شده در دوران تبلیغات است، ضوابطی و قوانین که برای آسایش شهروندان پیش بینی شده است.


بدیهی است که ایجاد جذابیت در شعار، تصاویر تبلیغاتی و ارائه برنامه ها می تواند توجه مردم به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر را به خود جلب کند اما آیا استفاده از هر شعار، تصویر یا ارائه برنامه ای می تواند درست یا با منطبق با قانون باشد؟


قانون تمام محدودیت ها برای تبلیغات انتخاباتی را مشخص کرده است، اما به نظر می رسد، نامزدهای انتخاباتی یا از این محدودیت ها اطلاعی ندارند و یا از چنین ترفندهایی برای جذب رای استفاده می کنند، ترفندهایی که گاه چندان انطباقی با واقعیت ندارند.


از سوی دیگر گاه مشاهده می شود، علیرغم تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از کثیف شدن دیوارها، جداول و تیرهای چراغ برق سطح شهر، همچنان طرفداران برخی نامزدهای انتخاباتی، تصاویر شخص مورد نظر را در خارج از محدوده های مشخص شده نصب می کنند، اقدامی که منجر به زشت شدن چهره شهر می شود.


شهرداری زنجان پیرو برنامه ای که از دو انتخابات گذشته در سطح شهر برای نصب تصاویر نامزدها مد نظر قرار داده، مناطقی را در این دوره هم برای چنین اقدامی در نظر گرفته است اما با این وجود می توان بار دیگر در سطح شهر شاهد بود که دیوارها، تابلوهای برق، پل های عبر پیاده، جدول های خبایانی، بنرهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و در و دیوار شهر از نصب تصاویر تبلیغاتی مصون نمانده اند.


گاه مشاهده می شود که نامزدهای انتخاباتی به ویژه از سوی بانوان، تصاویری از خود منتشر کرده اند که با تصویر حقیقی نامزد منطبق نیست و این تصاویر زیباسازی شده، به ترفندی برای جذب آرا به بهانه زیبا رویی شده است.


در این میان حتی شعارهای مطرح شده از سوی نامزدها چندان همسویی با مسئولیت های اعضای شورای شهر ندارد و فاصله آن با واقعیت های موجود مشهود است.


متاسفانه آنچه این روزها مشاهده می شود، طرح نشدن برنامه های عملیاتی از سوی نامزدهای انتخاباتی است تا از طریق آن مردم متناسب با میزان کارآمدی برنامه های پیش بینی شده، نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.


به نظر می رسد، با وجود برگزاری چهار دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، هنوز نامزدهای این عرصه به عمق قضیه عملکرد و مسئولیت شورای اسلامی شهر پی نبرده اند و از مسئولیت این نهاد آگاهی کامل ندارند و از همین رو به دنبال جذب رای از طریق شیوه های نادرست هستند.


به حتم واقع گرایی، ارائه برنامه، ائتلاف گروه های کارآمد، معرفی اشخاص توانمند از طریق اصناف مختلف از جمله نظام مهندسی، می تواند در شناخت افراد شایسته برای تصدی کرسی های شورای شهر موثر باشد.
شورای شهر زنجان 9 کرسی برای تصدی دارد و برای تصاحب آن در این دوره از انتخابات 246 نفر رقابت می کنند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.