| کد خبر: 131185 |

سوانح جاده‌ای، بزرگترین عامل مرگ‌ومیر نوجوانان

تین نیوز

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرد که آسیب‌های ناشی از سوانح جاده‌ای بزرگترین عامل مرگ‌ومیر نوجوانان در سراسر جهان است.

 

به گزارش ایسنا، این سازمان در گزارش بین‌المللی خود منتشر کرد که در سال 2015 میلادی بیش از یک میلیون و 200 هزار نوجوان جان خود را از دست داده‌اند و در این میان سوانح جاده‌ای عامل یک‌دهم از این مرگ و میرها بوده است. این در حالی است که این نوجوانان دختر و پسر عمدتا قربانی عوامل قابل پیشگیری می‌شوند.

 

همچنین بیشترین قربانیان سوانح جاده‌ای مردان جوان 10 تا 19 ساله هستند. هر چند نتایج این بررسی همچنین نشان می‌دهد که مشکلات بارداری نیز دلیل اصلی مرگ و میر در میان زنان جوان 15 تا 19 ساله در سطح جهان است.

 

پس از آن عوامل دیگری شامل عفونت‌ دستگاه تنفسی از جمله ذات‌الریه، "خود آسیب‌زنی"،‌ بیماری‌های اسهالی و غرق شدن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

گزارش‌های جهانی حاکی از آن است که هر روز بیش از 3000 نوجوان جان خود را از دست می‌دهند و بیش از دو سوم این مرگ‌ومیرها در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط در آفریقا و جنوب شرق آسیا رخ می‌دهد.

 

همچنین بیشتر افراد جوان که به دلیل سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها هستند و شامل عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران می‌شوند.

 

طبق اعلام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در برخی از کشورها همچون انگلیس آموزش و قانون گذاری در مورد ایمنی جاده‌ها رانندگان را به رانندگی با سرعت پایین تشویق کرده و تاثیر مطلوبی به دنبال داشته در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر این موضوع را جدی نگرفته‌اند.

 

به گزارش شبکه خبری بی بی سی،‌ کارشناسان معتقدند با سرمایه‌گذاری روی سلامت نوجوانان می‌توان به سودی سه برابری دست پیدا کرد زیرا برخورداری از جمعیت نوجوان سالم‌تر، قطعا جمعیت بزرگسال سالم‌تری را در آینده به دنبال خواهد داشت و همچنین این افراد می‌توانند والدین سالم‌تری برای فرزندان خود باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.