| کد خبر: 131136 |

اظهار تاسف از بی‌اطلاعی مخالفان خرید هواپیما از صنعت هوایی

تین نیوز

کاپیتان هوشنگ شهبازی می‌گوید: من برای کشورم متاسفم زیرا می‌بینیم که ترکیه با امارات تبدیل به هاب هوایی شده‌اند امارات در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵ میلیارد دلار از صنعت هواپیمایی پول درآورد در حالی که کل درآمد نفتی ما در آن سال ۲۵ میلیارد دلار بود.

 

به گزارش ایلنا، کاپیتان هوشنگ شهبازی در خصوص برجام و خرید هواپیما گفت: من اصلا موافق حمله به برجام نیستم. دلواپسان می‌گویند خرید هواپیما هزینه دارد و نباید برای خرید هواپیما پول خرج کرد. افرادی که این گونه سخن می گویند ناآگاه و بدون اطلاع از صنعت هوانوردی هستند.

 

وی افزود: دلواپسان در واقع موضع‌گیری سیاسی جناحی می‌کنند. ما هم حق نداریم به دنبال منافع حزبی منافع ملی را زیر سوال ببریم خرید هواپیما به صورت فاینانس انجام می‌شود معمولا هم طبق عرف جهانی  ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت هواپیما به صورت نقدی پرداخت می‌شود و بقیه به صورت فاینانس و اقساط است در واقع ما به صورت مستقیم پولی برای خرید هواپیما نمی‌دهیم.

 

کاپیتان شهبازی به ایلنا، گفت: خرید هواپیما بیکاری را کاهش می‌دهد زیرا هر هواپیما به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۴۰۰ شغل ایجاد می‌کند همچنین ورود هواپیما صنعت گردشگری کشور را نیز رونق می‌دهد و رشد گردشگری باعث رونق اقتصادی و ایجاد توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌شود. کسانی که از خرید هواپیما انتقاد می‌کنند از صنعت هواپیمایی بی‌اطلاع هستند.

 

این فعال حوزه صنعت هواپیمایی افزود: من برای کشورم متاسفم زیرا می‌بینیم که ترکیه با امارات تبدیل به هاب هوایی شده‌اند امارات در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵ میلیارد دلار از صنعت هواپیمایی پول درآورد در حالی که کل درآمد نفتی ما در آن سال ۲۵ میلیارد دلار بود.

 

شهبازی اظهار داشت: کشور با مدیریت سنتی به جایی نمی‌رسد برای پیشرفت کشور نیازمند یک استراتژی بلندمدت و مدیران ریسک‌پذیر هستیم. به نظر من آقای آخوندی در حوزه حمل و نقل هوایی بسیار خوب عمل کرد البته نقاط ضعفی هم هست که احتمالا به دلیل کمبود بودجه بوده است.

 

وی تاکید کرد: توسعه پایدار حمل و نقل شامل توسعه هوایی، ریلی و زمینی است. باید هواپیما بخریم چون به توسعه پایدار نیاز داریم. در حال حاضر کشور به ۶۰۰ هواپیما نیاز دارد. به نظر من کشور با مدیریت نسل دوم قابل اداره نیست و باید با مدیریت و فناوری نسل چهارم کشور را اداره کرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.