| کد خبر: 131133 |

رونق شبکه ریلی در انتظار چراغ سبز بخش خصوصی

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ایمن نبودن جاده بر توسعه شبکه حمل و نقل ریلی تاکید کرد و گفت: استفاده از توان بخش خصوصی می تواند رونق شبکه ریلی کشور را رقم بزند.

 

به گزارش خانه ملت، سیدحسین افضلی  با اشاره به سهم ناچیز حمل و نقل ریلی از جابه جایی مسافر و بار در کشور، گفت: باید با برنامه ریزی منسجم طی ۱۰ سال آتی سهم شبکه ریلی در جابجایی کالا و مردم نسبت به جاده افزایش یابد تا به این ترتیب سوانح رانندگی بسیار ما در بین کشورهای مختلف صدر نشین نکند.

 

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل ریلی با توجه به ایمن نبودن جاده ها و بسیاری از وسائط حمل و نقل بهترین گزینه است، افزود: تنها راه رونق شبکه ریلی در کشور سرمایه گذاری در این حوزه و استفاده از تکنولوژی روز دنیا است.

 

وی اظهار داشت : شبکه حمل و نقل ریلی هزینه کمتری نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هوایی برای مردم دارد .

 

بازدهی سرمایه در شبکه حمل و نقل ریلی تضمین شده است

افضلی با تاکید بر اینکه بازدهی سرمایه در شبکه حمل و نقل ریلی تضمین شده است، ادامه داد: در حال حاضر محدودیت منابع در بخش توسعه ناوگان ریلی کشور مشکلات بسیاری از جمله فرسودگی واگن ها و همچنین نبود خطوط ریلی در برخی استان ها و همچنین اتصال شبکه ریلی به بنادر را رقم زده است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه استفاده از توان بخش خصوصی می تواند رونق شبکه ریلی کشور را رقم بزند، تصریح کرد: ارایه مشوق ها و معافیت های مختلف می تواند حضور بخش خصوصی برای توسعه شبکه ریلی کشور را تسهیل کند.

 

وی ادامه داد: در صورتی که شبکه ریلی ما در سراسر کشور وجود داشته و بتواند طبق قانون برنامه ششم توسعه در سال های آتی سهم جابه جایی مسافر و بار را افزایش دهد رغبت مردم به استفاده از ناوگان ریلی بیشتر خواهد شد.

 

ضریب ایمنی جا به جایی مسافر و بار باید افزایش یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رشد و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و ایجاد کریدور شمال جنوب و شرق غرب می تواند منبع درآمد پایداری برای کشور باشد، افزود: گسترش شبکه ریلی می تواند از جهات اقتصادی، امنیتی و سیاسی اثرات مثبتی برای کشور داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید صنایع مرتبط با شبکه ریلی از جمله ساخت واگن و ریل در کشور تقویت شود، گفت: با تقویت صنایع مرتبط در این حوزه اشتغال پایدار در کشور را شاهد خواهیم بود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برنامه ریزی برای استفاده از جذب فاینانس خارجی در حوزه تقویت شبکه ریلی کشور اهمیت بسیاری دارد.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.