| کد خبر: 131127 |

انتقال گمرک منطقه آزاد اروند به دروازه های ورودی و خروجی

تین نیوز

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از انتقال گمرکات بازارهای تجاری منطقه آزاد اروند به دروازه های ورودی و خروجی خبر داد.

 

به گزارش فرینا، محمدرضا معتمدی، افزود: فرآیند انتقال گمرکات مستقر در بازارهای کنزالمال و ساحل اروند، طی تفاهم نامه میان این سازمان و گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام و از این پس این گمرکات در دروزاه های ورودی و خروجی منطقه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 

معتمدی گفت: با پایان یافتن پروژه دیوار کشی منطقه، استقرار گمرک در دروازه های ورودی و خروجی، مهم ترین اولویت ما در این راستا بود. لذا در هفته گذشته، با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مقامات گمرک جمهوری اسلامی ایران، فعالیت رسمی آن نهاد اجرایی مسئول، در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند آغاز شد.

 

وی افزود: آنچه که در این میان برای تکمیل این فرآیند لازم بود، خروج گمرکات مستقر در بازارهای تجاری منطقه از قبیل کنزالمال و ساحل اروند، که تنها بازارهای رسمی محدوده اروند به حساب می آمدند، بود. چرا که بعد از استقرار گمرکات در مبادی ورودی و خروجی، کلیه فعالیت های تجاری و بازرگانی آبادان و خرمشهر در چارچوب رویه های قانونی منطقه آزاد اروند خواهد بود و عملا حضور و وجود گمرک در برخی از بازارهای این منطقه، براساس قانون پایان می یابد.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بر همین مبنا بود که طی جلسات و مذاکراتی میان ما و مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران، تصیمی بر آن گرفته شد تا این گمرکات به مبادی ورودی و خروجی منتقل یابند و بدین ترتیب فرآیند استقرار کامل نیروهای گمرک در مبادی ورودی و خروجی تکمیل شد.

 

معتمدی افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، تحولی بی سابقه در تاریخ اقتصادی و تجارت و بازرگانی منطقه آزاد اروند طی 12 سال اخیر است. می توان بعد از آن شاهد رونق در کسب و کار و از سرگیری فعالیت های چشمگیر بازرگانی و اقتصادی در آبادان و خرمشهر شاهد بود.

 

این دو شهر بعد از پایان جنگ تحمیلی، شاهد زیان های جبران ناپذیری در ساختار اقتصادی و تجارت خود شدند، دو شهری که تا قبل از جنگ تحمیلی مرکز تجارت و رونق در بازرگانی منطقه به حساب می آمدند.

 

امروز و پس از گذشت دو دهه از آن زیان ها و خسارت ها، آبادان و خرمشهر، تولدی دیگر یافت و شاهد رونق در قعالیت های تجاری و اقتصادی خود خواهند بود.

 

وی ادامه داد: تدبیر و اقدام شایسته و موثر دولت محترم جناب آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری در دولت یازدهم، امیدی تازه به روح اقتصاد رو به افول و بیمار آبادان و خرمشهر داد و با گسترش محدوده و دستور به اجرایی نمودن آن، توانست رونق در اقتصاد را در منطقه آزاد اروند آغاز نماید.

 

بی تردید در آغاز راه هستیم و با تلاش و کوشش و برنامه ریزی هدفمند می تواند با شتاب، فرآیند توسعه و رشد اقتصادی را در آبادان و خرمشهر احیا کرد.

 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: بدون تردید تلاش ها و زحمات مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره و همچنین قائم مقام ایشان و عضو هیئت مدیره این سازمان در راه تحقق اهداف توسعه و رونق در معیشت و کسب و کار مردم آبادان و خرمشهر، نقشی اساسی را ایفا می کند.

 

امروز باید قدردان زحمات و تلاش های بی وقفه جناب آقای اسماعیل زمانی، مدیر عامل و جناب آقای عبدالله کعبی قائم مقام و عضو هیئت مدیره این سازمان باشیم چرا که توانستند با مذاکرات و دیپلماسی بر مبنای توسعه هدفمند اقتصادی و رشد و رونق اقتصاد خانواده های آبادانی و خرمشهری در جهت رسیدن به توسعه پایدار در منطقه آزاد اروند، جانی تازه به حیات اقتصادی منطقه ببخشند.

 

این مراسم با حضور مقامات و مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران و قائم مقام و عضو هیات مدیره و معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان، طی مراسمی، فرآیند انتقال گمرکاتی که تا قبل از افتتاح رسمی دروازه های ورودی و خرجی منطقه آزاد اروند، در بازارهای کنزالمال و ساحل اروند مستقر بودند، با امضای تفاهم نامه دو طرفه میان سازمان منطقه آزاد اروند و گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

 

در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، قرار گرفتن در آغاز مسیر تحقق این هدف، برای ما بسیار با ارزش است و آرزومندیم در این باره شاهد تحول در تولید و اشتغال و رونق در معیشت مردم خوب و شریف آبادان و خرمشهر باشیم.



 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.