| کد خبر: 131121 |

دانشگاه صنعتی‌امیرکبیر و سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه همکاری امضای کردند

تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی پژوهشی بین سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان بنادر و دریانوردی با حضورمحمدسعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد .

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،  این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از توانمندی‌های فنی و علمی و در راستای گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی و مشاوره‌ای به امضای طرفین رسید ؛ که  ایجاد و تقویت زمینه‌های همکاری‌های‌مشترک و تبادل اطلاعات و تجربیات و بهره‌مندی از توانایی‌های علمی، آموزشی و اطلاع‌رسانی میان دانشگاه و سازمان بنادر در حوزه‌های لجستیک، مدیریت‌پروژه و مدیریت‌مالی از جمله اهداف مهم این تفاهم نامه قلمداد می شود .

 

تاکید بر گسترش  رشته های دریایی در دانشگاه‌ها

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی که نقش محوری در اقتصاد کشور دارد، برای همکاری‌های آموزشی با دانشگاه‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل است. هم‌اکنون ۹۰ درصد تجارت خارجی کشور از طریق بنادر انجام می شود و این نقش محوری اهمیت ارتباط ما با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را برای ارتقای سطح علمی سازمان بیش از گذشته آشکار می‌کند.

 

سعیدنژاد ادامه داد: سازمان بنادر در شرایط کاملا رقابتی قرار دارد و فعالیت تجاری و بیزینس این سازمان کاملا رقابتی است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که در رقابت با سایر بنادر، بندرایرانی انتخاب تاجر و حمل‌کننده کالا باشد، گفت: در دوره تحریم به دلیل مشکلات عمده‌ای که وجود داشت بخشی از بارهای ایران در بنادر منطقه تخلیه می‌شد و بعد با کشتی‌های کوچک‌تر به بنادر ایران باز می‌گشت. بر همین اساس کشور در دوره تحریم ۷۰۰ دلار به ازای هر کانتینر هزینه اضافی پرداخت می‌کرد و علاوه بر آن بار از مسیر طولانی‌تری وارد کشور می‌شد.

 

سعیدنژاد با تاکید بر رفع بسیاری از مشکلات در دوره پسابرجام گفت: سازمان بنادر با رویکرد رقابتی تصمیم دارد که در جهت ارتقای سیستم و فرآیندها و همچنین ارتقای آموزش نیروهای انسانی گام بردارد.

 

وی خبر داد که تاکنون با هدف ارتقای موقعیت علمی و فنی سازمان با ۱۴ دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است که منجر به اجرای پست‌های آموزشی زیادی شد.

 

سعیدنژاد همچنین خبر داد که سازمان بنادر از پایان‌نامه‌هایی که به موضوع دریا مربوط می‌شود حمایت مالی خواهد کرد و گفت: ما در سازمان جهانی دریانوردی یکی از سازمان‌های موثر و فعال هستیم که یکی از برنامه آن همکاری با دانشگاه در حوزه مطالعاتی و استفاده از  نیروهای پویا و جویای علم است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را یکی از مراکز اصلی توسعه علم در ایران خواند و گفت: همکاری با این دانشگاه برای سازمان بنادر فرصت است.

 

سعیدنژاد همچنین با اشاره به توسعه دریامحور که از توصیه‌های مقام معظم‌رهبری است، گفت: متاسفانه موضوع توسعه دریایی مورد غفلت قرار گرفته است و سالیان طولانی دانشگاه‌های ما از دریاها دور بوده‌اند و رشته‌های مهندسی دریایی وجود نداشته است. اما در سال‌های اخیر و با تمهیدات دولت در خصوص توسعه دریامحور رشته‌های زیادی در حوزه مهندسی دریا، ساحل و بندر به دانشگاه‌های ما بازگشته است.

 

وی در پایان گفت: تاکید ما بر گسترش و تحصیل دانشجویان در رشته‌های دریایی در دانشگاه‌های کشور است.

 

برای همکاری با سازمان بنادر آمادگی کامل داریم

در این مراسم رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت:‌ سازمان بنادر و دریانوردی سازمانی استراتژیک است که در حوزه تجارت و حمل‌ونقل فعالیت می‌کند و به خاطر ارتباط با دنیا باید استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند که در حال حاضر این استانداردها رعایت می‌شود و به‌روزسازی آن در دستور کار است.

 

احمد معتمدی افزود: دانشگاه امیرکبیر از نظر آموزشی و پژوهشی در حوزه بین‌الملل آمادگی کامل دارد، با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کند.

 

وی ادامه داد: با دانشگاه دلف هلند در زمینه دکترای انرژی همکاری خود را آغاز کرده‌ایم.

 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۷۴ تفاهم‌نامه داریم که تعدادی از آنها به سمت قرارداد پیش رفته‌اند و عملیاتی کردن آن را ادامه می‌دهیم؛ این قراردادها عمدتاً در دوره دکترا و ۲ مدرکه است.

 

معتمدی ادامه داد: وزارت علوم همکاری کرده است که دوره‌های بین‌المللی ما با روال سریع‌تر انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.