| کد خبر: 129374 |

◄ تصویب دیدگاه های ایران در اولین جلسه مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی (IHO)

تین نیوز

اولین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی از ۴ لغایت ۸ اردیبهشت سال ۹۶ (۲۴ لغایت ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) در کشور موناکو برگزار گردید. با توجه به تغییر ساختار سازمان بین المللی هیدروگرافی و لازم الاجرا شدن مصوبات این سازمان، این مجمع از اهمیت زیادی برخوردار بود.

 

 

با توجه به تغییر ساختار سازمان بین المللی هیدروگرافی و لازم الاجرا شدن آن از هشتم نوامبر ۲۰۱۶، اولین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی از ۴ لغایت ۸ اردیبهشت سال ۹۶ (۲۴ لغایت ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) در کشور موناکو برگزار گردید.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانردی، همزمان با این اجلاس که با حضور نمایندگان ۸۶ کشور عضو و همچنین تعدادی از شرکتها و موسسات مرتبط با موضوع هیدروگرافی تشکیل شده بود، نمایشگاهی جهت ارائه آخرین دستاوردها در حوزه تجهیزات هیدروگرافی، تولید نقشه های کاغذی و الکترونیکی و نرم افزارهای مربوطه برگزار شد.

 

اجلاس یاد شده با هدف تعیین استراتژی و برنامه کاری سه ساله سازمان بین المللی هیدروگرافی، تصویب بودجه سه ساله منتهی به سال ۲۰۲۰ و سایر پیشنهادات فنی، اجرایی، ساختاری و همچنین اصلاح برخی قطعنامه های بین المللی قبلی تشکیل شده بود که در طول ۵ روز کاری بر اساس جدول زمانبندی اجلاس موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در خصوص هر یک تصمیم گیری شد.

 

 هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران نیز با ترکیب کامل اعضای دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی شامل نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان نقشه برداری، سازمان جغرافیایی ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح و به ریاست محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان در این اجلاس حضور داشته و نسبت به ارائه دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مطروحه از بعد فنی و اجرایی اقدام نمودند که مورد تایید اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.

 

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی راپمی یکی از ۳۰ عضو اصلی شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی می باشد که در خصوص نحوه اجرای اقدامات این سازمان و تبیین برنامه های کاری آن تصمیم گیری خواهند نمود. مقرر است اولین جلسه شورا نیز در اکتبر سالجاری میلادی برگزار گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.